09150566946

ارز دیجیتال دیجیکس داو (DGD)

300px Digixdao - ارز دیجیتال دیجیکس داو (DGD)

ایده طلای دیجیتال، ایده جدیدی نبوده و اساسا ایجاد یک پول با پشتوانه طلا است. بجای تحویل دادن تکه های طلا، که حمل و نقل و ذخیره آن دست و پا گیر و پر ریسک است، در عوض می توان از یک تکه کاغذ که نشانگر مالکیت بر مقدار خاصی طلا است که در بانک نگاه داری شده است، برا تبادلات استفاده کرد. 

استاندارد طلا که بیشتر کشورها در دوره مشخصی از قرن بیستم آن را رها کردند، در واقع یک سیستم پولی و مالی بود که واحد استاندارد بر اساس مقدار ثابتی از طلا تعریف می شد. اما با استفاده از همین اصل در فضای آنلاین می توان مزایای شهرت جهانی طلا به عنوان نوعی دارایی برای ذخیره ارزش و همچنین سرعت و سهولت انجام معاملات بر پایه اینترنت را با هم ادغام کرد. 

با این وجود، مشکلاتی در رابطه با طلای دیجیتال وجود دارد. امروزه تکیه مردم بر شرکت های خصوصی از بانکها فراتر رفته است و کاربر باید اعتماد کند که آن شرکت ها ۱۰۰ درصد طلای فیزیکی لازم برای پشتیبانی طلای دیجیتال را در اختیار دارند. به عبارت دیگر بدون حسابرسی منظم توسط گروه های تایید شده، ممکن است کاربر پول های خود را به یک فرد کاملا غریبه تحویل دهد و عملا روی طلای وجود نداشته سرمایه گذاری نماید. 

اکنون پلتفرم OpenLedger قرار است که با بهره گیری از محبوبیت قراردادهای هوشمند به واسطه اتریوم، همچنین مزایای محبوبیت طلای فیزیکی، میزبان معاملات دارایی های DigixDAO باشد. اتریوم خود یک پلتفرم غیر متمرکز برای اجرای اپلیکیشن ها روی بلاکچین های شخصی سازی شده است.

Digix در دسامبر سال ۲۰۱۴ در سنگاپور ساخته شد و یک ICO برای فروش جمعی توکن های آن در ۳۰م مارچ سال ۲۰۱۶ برپا شد. تیم بنیان گذاران شامل کای چانگ، آنتونی یوفمیو و شاون جی، مدیرکل قبلی بخش آسیایی Fujitsu، یعنی تیو های چنگ را به عنوان مدیر به این تیم دعوت کردند. 

رسالت ارز دیجیتال Digix

از آنجایی که شرکت های خصوصی در رابطه با طلای دیجیتال موفقیت چندانی نداشته اند، بلاکچین و مالکیت غیر متمرکز اکنون به این حیطه وارد شده است. بلاکچین که به عنوان یک پایگاه داده توزیع شده، به عنوان اصلی ترین نوآوری فنی در پلتفرم بیت کوین در نظر گرفته می شود، در صدد اثبات برتری خود در این حوزه است. از این رو بجای اعتماد به یک شرکت خصوصی به منظور نگاه داری از طلای خود، کاربران می توانند با استفاده از فناوری لجر توزیع شده (DLT) می توانند طلا یا هر کالای ملموس و غیر ملموس دیگری را به صورت توکن در آورند. 

توکن سازی فرایند ذخیره سازی ایمن اطلاعات مربوط به دارایی ها در یک دفتر کل یا لجر عمومی و غیر قابل تغییر است. سپس می توان این توکن ها را در بازارهای همتا به همتا معامله نمود. 

بنیاد DigixGlobal با در نظر داشتن پتانسیل فناوری بلاکچین، دست به یک ابتکار عمل جدید تحت DigixDAO زده است. خود DAO به معنی یک سازمان خودمختار و غیر متمرکز را نیز می توان یک نهاد مدرن در نظر گرفت که تنها در سطح اینترنت وجود داشته و قابل پیاده سازی است. DigixDAO یک سازمان خودمتار غیر متمرکز است که ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را روانه بازار کرده است. 

نقشه راه Digix

مدیر عامل بنیاد، کای سی. چنگ قبل از بنیان گذاری DigiX، یک معامله گر فارکس برای بانک HSBC بود. جی نیز به عنوان بنیان گذار این شرکت یک تاجر با تجربه در سنگاپور بود، وی همچنان از ماه می سال ۲۰۱۵ به عنوان هماهنگ کننده اصلی جلسه های اتریوم در سنگاپور فعالیت می کرد. 

ایجاد توکن DGX تنها ابتدای راه بوده و جزو گام های اول DigixDAO در نظر گرفته می شود. هنگامی که یک سکه با قیمت پایدار برای یک ارز دیجیتال پیاده سازی شود، امکانات و کاربرد های آن نامحدود خواهند بود. به عبارت دیگر اگر توکن های DGX بتوانند پایداری قیمت خود را همانند طلای فیزیکی در بازار حفظ نمایند، منجر به یک انقلاب در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. 

یکی از ویژگی هایی که DigixDAO برای آینده این شبکه در نظر گرفته است، توانایی ارث بری است. یعنی کاربران می توانند با استفاده از این ویژگی دارایی ها خود را به صورت خودکار به نوادگان و ارث بران خود انتقال دهند. وارثان تنها به یک آدرس اتریوم نیاز دارند. یعنی هنگامی که تا مدت مشخصی یک کاربران به دارایی های خود دسترسی نداشته باشد، تمامی دارایی های وی به آدرس فرزندانش منتقل خواهد شد. 

علاوه بر این DigixDAO برنامه دارد تا برنامه نویسان و شرکت های توسعه دهنده بازی را متقاعد به استفاده از طلای دیجیتال با پشتوانه واقعی به بجای سکه های طلایی موجود در بازی ها نماید.

از آنجایی که اغلب ارزهای دیجیتال قیمت غیر پایداری دارند، برای وام گرفتن و یا ارایه وام به کاربران مناسب نبوده اند اما DigixDAO با سکه های پایدار خود در حال ایجاد سیستمی برای ارایه و اخذ وام و قرض می باشد. 

استخراج، معامله و سرمایه گذاری بر روی Digix

DGD ارز دیجیتال بومی و بر پایه پروتکل ERC-20 اتریوم است که برای مدیریت شبکه Digix بکار می رود. اما DGX توکن دوم این شبکه بوده که بهای آن به یک گرم طلای فیزیکی گره خورده است. DGX تنها سکه با ارزش پایدار در این شبکه نبوده و در واقع سکه های DG_ دیگری برای نشان دان نقره، پلاتنیوم و سایر فلزات گرانبها در این شبکه وجود دارند. 

بیشترین قیمت DGD در یکم مارچ سال ۲۰۱۸ و برابر با ۵۵۳٫۵۷ دلار آمریکا بوده است. DGD قابل استخراج نبوده اما می توان با استفاده از رای گیری در شبکه، مقدار موجود آن را افزایش داد.  تا تاریخ ۲۷م دسامبر سال ۲۰۱۸، حدود ۲ میلیون DGD در شبکه وجود داشته است. 

در ICO برگذار شده در ۲۹م مارچ سال ۲۰۱۶ برای فروش جمعی DGD های شبکه DigixDAO، حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار سکه DGD در ازای سکه های اتریوم به ارزش ۵٫۵ میلیون دلار آمریکا به فروش رفت، ۱۵ درصد باقی مانده این سکه ها برای تیم توسعه دهنده حفظ شد. دارندگان DGD دارای قدرت رای دهی برای مدیریت شبکه بوده و همچنین ۰٫۶۰ درصد حق بار انداز و ۰٫۱۳ درصد از هزینه های تراکنش های انجام شده با سکه های DGX را دریافت خواهند کرد. 

توکن های طلای شبکه Digix، DGX نام داشده و تا تاریخ ۲۷م دسامبر سال ۲۰۱۸ حدود ۸۳,۰۵۹ سکه DGX در جریان بوده است. بهای هر کدام از این سکه ها برابر با بهای یک گرم طلای فیزیکی در بازار می باشد.

آینده Digix و نظر کارشناسان

  • از آنجایی که سکه های پایدار این شبکه عملا توسط طلای فیزیکی پشتیبانی می شوند، باعث شده که Digix دارای استاندارد مالی بالاتری نسبت به حکومت ها و سازمان های مالی مدرن باشد، اما نگه داری از انبار های طلای فیزیکی برای این شرکت هزینه بر و پر ریسک خواهد بود و شامل هزینه های نگه داری و بار انداز خواهد شد. 
  • وبسایت digitalCoinPrice نسبت به DGD نظر مثبتی داشته و پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۲۵ با جهش ۱۰۰ درصدی، بهای این ارز به ۱۱۰۰ دلار آمریکا برسد.
  • وبسایت CryptoGround تغییر قیمت ملموسی را برای DGD پیشبینی نکرده و قیمت این سکه را با مقداری افزایش در حدود ۴۱۲ دلار برای سال ۲۰۲۵ پیشبینی می کند.

مزایای Digix

  • ذخیره تمامی داده های مربوط به دارایی ها روی شبکه بلاکچین اتریوم ذخیره شده و غیر قابل تغییر می باشد.
  • ذخیره سازی طلای فیزیکی در مکان امن و قابل معامله بودن توکن های DGX با طلای فیزیکی

معایب Digix

  • هزینه زیاد نگه داری از طلای فیزیکی در انبار های طلا
  • هک شدن سیستم در سال ۲۰۱۷ و از دست رفتن ۴۰۰۰ DGX

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *