09150566946

اصطلاحات اولیه فارکس (قسمت اول)

%D8%A7%D8%B5%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA %D9%81%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B3 750x460 2 - اصطلاحات اولیه فارکس (قسمت اول)

در بازار فارکس کلمات غیر معمولی وجود دارد که کمی باعث سردرگمی افراد تازه کار می شود. یادگیری این کلمات برای انجام معاملات ضروری است.

Currency Pair

به فارسی : جفت ارز

توضیح : جفت ارز به نرخ دو ارز در مقابل یکدیگر گفته می شود که ارزش یک ارز در برابر دیگری اعلام می شود.

اطلاعات بیشتر: امروزه ۱۸۰ ارز ( Currency ) شناخته شده در ۱۹۵ کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بعنوان یک معامله گر یا تریدر فارکس، می توانیم پس از تجزیه و تحلیل بازار ارزها، یک ارز مشخص را در مقابل ارزی دیگر معامله کنیم.

در واقع عملی که ما در هنگام ترید ( معامله ) انجام می دهیم شناسایی عملکرد آینده یک ارز در مقابل یک ارز دیگر و کسب در آمد از نوسانات آنها می باشد.

زمانی که قصد معامله دارید متوجه مشوید که ارزها به صورت دوتایی یا جفتی ارائه می شوند. برای مثال از مهمترین جفت ارز یعنی EUR/USD مثالی می زنیم. به هر کدام از این دوتایی ها یک جفت ارز گفته میشود.

جفت ارز از مهمترین اصطلاحات فارکس بشمار میرود که همیشه توسط معامله گران استفاده میشود.

اگر شما می خواهید EUR ( یورو ) را در مقابل USD ( دلار امریکا )  خریداری کنید، باید از قبل از طریق تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال به این نتیجه رسیده باشید که EUR عملکرد بهتر و قویتری نسبت به USD خواهد داشت.

 

Major Pairs

به فارسی : جفت ارزهای اصلی یا ماژور

توضیح : جفت ارزهایی که بیشترین معاملات فارکس را به خود اختصاص میدهند. در جفت ارزهای ماژور یکی از ارزها حتما USD است.

اطلاعات بیشتر : وقتی می خواهید اصطلاحات فارکس را یاد بگیرید باید از جفت های اصلی یا ماژور مطلع باشید. مهمترین ارز معاملاتی فارکس USD است که ۷ ارز مهم دیگر در کنار آن ۸ ارز اصلی را تشکیل می دهد. این ۷ ارز عبارتند از EUR، CAD، GBP، CHF، JPY، AUD و NZD.

 

Cross Pairs – Minors

به فارسی : جفت ارزهای فرعی، کراس یا مینور

توضیح : به جفت ارزهایی که در آن USD وجود نداشته باشد جفت ارز کراس گفته می شود. نوسان این جفت ارزها اغلب بیشتر از جفت های اصلی یا ماژور می باشد. برای مثال می توان به GBP/AUD و یا EUR/CAD اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر: جفت ارزهای فرعی اغلب نوسانات بالاتری را نسبت به جفت ارزهای ماژور تجربه میکنند و به اصطلاح ثبات کمتری دارند.

 

Exotics Pairs

به فارسی : جفت ارزهای نامتعارف

توضیح : به جفت ارزهایی که در آن ارزهای کشورهای در حال توسعه وجود دارد، جفت ارزهای نامتعارف گفته میشود.

اطلاعات بیشتر: به برخی از ارزهای غیرنامتعارف و تا حدی ناشناس جفت ارز Exotics گفته می شود. این جفت ارزها بسیار پرنوسان هستند. از نمونه این ارزهای غیر متعارف می توان به Rand آفریقای جنوبی و Zloty لهستان اشاره کرد.

 

در پست بعدی به ادامه مطلب اصطلاحات اولیه فارکس می پردازیم.

 

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *