09150566946

اصطلاحات اولیه فارکس (قسمت دوم)

download 2 - اصطلاحات اولیه فارکس (قسمت دوم)

 

Margin

به فارسی : مارجین ، حاشیه

 

توضیح : مارجین بخشی از موجودی حساب شما است که بروکر فارکس از موجودی حساب شما کنار می گذارد تا معامله شما باز بماند و اطمینان حاصل شود که می توانید ضرر احتمالی معامله را پوشش دهید.

 

اطلاعات بیشتر : مارجین بیشتر به تریدر این اجازه را می دهد که معاملاتی با حجم بالاتری انجام دهد. وقتی که شما تنها با مارجین معامله می کنید یعنی تمام ارزش یک معامله را در حساب خود موجود دارید و از لوریج استفاده نمیکنید.

 

Bid Price

 

به فارسی : قیمت عرضه ، پیشنهادی

 

توضیح : قیمت عرضه یا BID نشان دهنده قیمتی که بازارساز/بروکر مایل به خرید جفت ارز است.

 

اطلاعات بیشتر : به عبارت دیگر Bid قیمتی است که شما میتوانید یک جفت ارز را در آن قیمت فروش انجام دهید. قیمت عرضه یا Bid همواره از قیمت تقاضا Ask پایین تر است. به این معنی که بروکر همواره کمی ارزان تر از آنچه یک جفت ارز را میفروشد حاضر به خرید آن است.

 

Ask Price

به فارسی : قیمت تقاضا، درخواستی

 

توضیح : قیمت درخواستی یا ASK نشان دهنده قیمتی که بازارساز/بروکر مایل به فروش جفت ارز است.

 

اطلاعات بیشتر : به عبارت دیگر Ask قیمتی است که شما میتوانید یک جفت ارز را در آن قیمت به فروش برسانید. تقاضا یا ASK همیشه از قیمت BID یا عرضه بالاتر است. به این معنی که بروکر همواره کمی گران تر از قیمت خرید قیمت فروش خود را نرخ گذاری میکند.

 

Spread

به فارسی : اسپرد

 

توضیح : تفاوت بین قیمت خرید و فروش یا نرخ های Bid و Ask را اسپرد میگویند.

 

اطلاعات بیشتر : اسپرد درآمد اصلی بروکر فارکس از معاملات است. میزان اسپرد بین بروکرهای متفاوت است و یکی از معیارهای اصلی انتخاب یک کارگزار فارکس توسط تریدرها میباشد.

 

Long

به فارسی : لانگ، خرید

 

توضیح : . لانگ کردن یعنی موقعیت خرید باز کردن و زمانی انجام می شود که معامله گر انتظار افزایش قیمت دارد.

 

اطلاعات بیشتر : زمانیکه یک تریدر یک جفت ارز را به اصطلاح لانگ (long) می کند یعنی ارز اول را میخرد و ارز دوم را می فروشد. برای مثال فرض کنید که در جفت ارز AUD/USD شما لانگ می کنید یا موقعیت خرید باز می کنید. در این مثال یعنی شما دلار استرالیا را خرید کرده اید و در مقابل دلار امریکا فروخته اید.

 

Short

به فارسی : شورت، فروش

 

توضیح : شورت کردن یعنی موقعیت فروش باز کردن و زمانی انجام میشود که معامله گر انتظار کاهش قیمت دارد.

 

اطلاعات بیشتر : اصلاح شورت کردن(Short) دقیقا مخالف لانگ است. یعنی شما موقیت فروش باز میکنید و توقع دارید که قیمت کاهش یابد. در مثالAUD/USD وقتیکه شما شورت می کنید یعنی دلار استرالیا را فروخته اید و دلار امریکا را خریده اید زیرا انتظار دارید که دلار امریکا در مقابل دلار استرالیا تقویت شود و نرخ این جفت ارز پایین بیاید

ادامه مطلب اصطلاحات اولیه فارکس را در پست بعدی ببینید

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *