09150566946

مارجین چیست ؟

 

مارجین مقدار پول و سرمایه نسبی مورد نیاز، برای انجام یک معامله با لوریج است. فرض کنید می خواهید ۱۰۰۰ دلار معامله با اهرم ۱۰:۱ انجام دهید. مارجین در این معامله ۱۰٪ خواهد بود، به این معنی که شما باید ۱۰۰ دلار برای این معامله ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنید.

Free Margin چیست ؟

مارجین را میتوان به دو بخش تقسیم کرد مارجین آزاد یا Free Margin و مارجین استفاده شده یا Used Margin. در این تقسیم بندی مارجین استفاده شده، مجموع تمام مارجین های مورد نیاز برای باز نگه داشتن معاملات باز است.

Free Margin مقدار پولی است که در لحظه در حساب تریدر موجود است، و اندازه آن برابر مارجین استفاده شده منهای پول قبل از انجام معامله است. شما برای انجام یک ترید به Free Margin کافی نیاز دارید.

برای اینکه مطلب را برای کسانی که به تازگی وارد معاملات فارکس شده اند روشن کنیم به سراغ یک مثال در معامله جفت ارز USD/CAD (دلار امریکا / دلار کانادا) می رویم. در حالت معمول و بدون استفاده از اهرم، برای خرید یا فروش ۱۰۰،۰۰۰ دلار USD/CAD یک فرد نیاز به سپرده ۱۰۰،۰۰۰ دلار در حساب فارکس خود دارد. در این شرایط سود و زیان معامله گر برابر با میزان تغییر لحظه ای نرخ این جفت ارز میباشد. حالا اگر که آن فرد از لوریج ۵۰:۱ (۲% مارجین سپرده) استفاده کند، برای انجام این معامله تنها نیاز به ۲،۰۰۰ دلار سپرده یا Free Margin در حساب فارکس خود دارد.

در حالیکه میزان مارجین ( Margin )برای باز کردن این معامله ۱ به ۵۰ است ولی سود و زیان بر مبنای تمام ۱۰۰هزار دلار خواهد بود. بنابراین با قیمت موجود USD/CAD میزان سود و ضرر هر پیپ حدود ۱۰ دلار خواهد بود. این مثال نشان می دهد که با استفاده از لوریج، تغییرات کوچک، تاثیر زیادتری متناسب با میزان لوریج برروی مارجین خواهد داشت.

مرتبط : چگونه در بازار فارکس موفق شویم و درآمد کسب کنیم ؟

دقت به این موضوع بسیار مهم است که لوریج در فارکس برای معامله گرانی که اعتماد بالایی به تصمصیم گیری های خود دارند بسیار باارزش است. با این وجود استفاده از اهرم بالا برای معاملات، بدون در نظر گرفتن تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال صحیح از بازار، به جای آنکه سود آور باشد باعث از بین رفتن کل سرمایه می شود. استفاده از لوریج برای افراد مبتدی، ریسک معاملات فارکس را بالاتر می برد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *