09150566946

عناصر اصلی در معاملات CFD(قسمت۱)

 

معاملات CFD شما را قادر می سازد تا در مورد حرکات قیمت در هر جهت حدس بزنید. بنابراین همانطور که می‌توانید یک معامله سنتی که با افزایش قیمت بازار سود می‌برد انجام دهید، می‌توانید یک موقعیت CFD نیز باز کنید که پایه سود آن بر مبنای کاهش قیمت بازار خواهد بود. اگر معامله شما بر مبنای افزایش قیمت بازار باشد یعنی شما “لانگ” کرده اید و اگر معامله بر مبنای کاهش قیمت بازار باشد شما “شورت” کرده اید.

به عنوان مثال، اگر فکر می کنید جفت ارز EUR/USD در حال سقوط است، می توانید این جفت ارز را شورت کنید یا بفروشید. در چنین معامله ای شما همچنان از تفاوت قیمت بین قیمت باز شدن موقعیت و بسته شدن آن متاثر خواهید کرد. به این معنی که در صورت کاهش قیمت سود خواهید برد و در صورت افزایش قیمت متضرر میشوید.

 

c2 - عناصر اصلی در معاملات CFD(قسمت۱)

نمونه معامله لانگ

c3 - عناصر اصلی در معاملات CFD(قسمت۱)

نمونه معامله شورت

لوریج در معاملات CFD

معاملات CFD مبتنی بر لوریج یا اهرم است، به این معنی که شما می توانید بدون پرداخت هزینه کامل در ابتدا، در معرض یک معامله بزرگ قرار بگیرید. فرض کنید می خواهید یک موقعیت ۱۰۰،۰۰۰ دلاری باز کنید. در حالت سنتی یا استاندارد، این به معنای پرداخت ۱۰۰هزار دلار از سرمایه موجود است. اما در معاملات CFD، ممکن است بتوانید فقط با داشتن ۵ درصد از این معامله بتوانید این معامله را انجام دهید.

مارجین در معاملات CFD در فارکس

معاملات لوریجی گاهی اوقات به عنوان “معامله با مارجین” نیز شناخته می شوند زیرا وجوه مورد نیاز برای باز کردن و حفظ یک معامله که به آن “مارجین” میگویند، تنها کسری از اندازه کل آن معامله را نشان می دهد.

هنگام معامله CFD، دو نوع مارجین وجود دارد. یک برای باز کردن یک موقعیت یا معامله به نام مارجین سپرده، و دیگری مارجین نگهداری از معامله است که اگر معامله شما نزدیک به حد ضرر شود، ممکن است به آن نیاز پیدا کنید. اگر مارجین نگهداری از معامله نتواند حد ضرر شما را پوشش دهد یک تماس از بروکر خواهید داشت که به آن “مارجین کال” گفته میشود که از شما بخواهد وجوه موجود در حساب خود را شارژ کنید. اگر وجوه کافی برای ادامه معامله اضافه نکنید، موقعیت ممکن است بسته شود که به آن لیکویید شدن میگویند.

 

اندازه معامله

معاملات CFD در بسته های استاندارد شده (لات) معامله می شوند. اندازه یک لات بسته به دارایی مورد معامله متفاوت است.به عنوان مثال، نقره در بورس کالا به تعداد ۵۰۰۰ اونس معامله می شود و قرارداد معادل آن برای مابه التفاوت نیز دارای ارزش ۵۰۰۰ اونسی است.

در CFD های سهام، اندازه قرارداد معمولاً برابر یک سهم در شرکتی است که شما آن را معامله می کنید. برای باز کردن موقعیتی که شبیه خرید ۵۰۰ سهم شرکت اپل است، باید ۵۰۰ لات از شرکت اپل خریداری کنید.

در CFD فارکس اندازه هر لات استاندارد برابر با ۱۰۰،۰۰۰ واحد از ارز پایه است. اغلب بروکرهای فارکس از مینی لات و میکرو لات نیز برای انجام معاملات کوچک تر استفاده میکنند.

ادامه مطلب را در پست بعدی ببینید.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *