09150566946

تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی؟(قسمت۱۶)

%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3%DB%B0%DB%B1%DB%B0%DB%B7 %DB%B1%DB%B7%DB%B3%DB%B4%DB%B5%DB%B4 - تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی؟(قسمت۱۶)

 

در ادامه پست قبل بخوانید

 

حفاظ ها

برای موثر عمل کردن در معامله گری نیاز به مرزها و قوانینی داریم که رفتار ما را هدایت کنند.حقیقتی که در معامله گری وجود دارد این استدر آن پتانسیل عظیمی برای ضرر کردن وجود دارد،ضررهایی که خیلی بیشتر از حد تصور ماست.بسیاری از معاملات ریسک بسیار بالایی دارند.

برای پیشگیری از قرار گرفتن در معرض آسیب ها لازم است که یک ساختار درونی به صورت انضباط ویژه فکری و دیدگاهی خاص داشته باشیم که رفتار ما را هدایت کند تا همیشه در بهترین حالت عمل کنیم. این ساختار باید درون همه ما وجود داشته باشد، زیرا بر خلاف جامعه، بازار آن را فراهم نمی کند.بازار دارای ساختاری از الگوهای رفتاری است که بیان می کند چه موقعیت هایی برای خرید و فروش موجود است. به عبارت دیگر برای کنترل رفتار ما هیچ قانونی وجود ندارد،حتی هیچ شروع،میانه و انتهایی وجود ندارد.

این یک تفاوت بسیار مهم بازار با جامعه است که دارای مفاهیم روانشناختی ژرفی می باشد.بازار جریانی در یک حرکت دائمی می باشد،آغاز و پایانی ندارد و صبر هم نمی کند. حتی وقتی بازار بسته میشود باز هم قیمت ها در حرکتند.هیچ دلیلی وجود ندارد که قیمت ها از جایی باز شوند که قبلا بسته شده بودند.هیچ یک از کارهایی که در جامعه انجام می دهیم ما را برای عملکرد موثر در چنین موقعیت های بی حد و مرزی آماده نمیکند.حتی در قمار نیز ساختار های درونی وجود دارد که آن را از معامله گری متمایز می کند و خطر آن نیز خیلی کمتر است.

برای مثال در بازی بلک جک درهمان ابتدا مجبورمان نمی کند که میزان ریسک را تعیین کنیم.در حقیقت وارد محیط بی حد و مرزی می شویم که تقریبا هر اتفاقی در هر لحظه می تواند رخ دهد و تنها معامله گران برتر هستند که از ابتدا میزان ریسک معلومی دارند. برای سایرین تعیین میزان ریسک به معنی امکان ضرر در معامله است.معامله گران ناموفق تقریبا از پذیرش این واقعیت اجتناب می کنند و هرچه قدر هم یک موقعیت خوب باشد،در نهایت آن را با ضرر تمام می کنند.

هر بازی شرط بندی ،ابتدا،میانه و انتها دارد و بر پایه توالی رخدادهایی است که نتیجه نهایی را تعیین می کنند.وقتی شما وارد بازی می شوید نمی توانید از آن کنار بکشید و باید تا اتمام دوره در آن حضور داشته باشید. اما این امر در مورد معامله گری صدق نمیکند.قیمت ها در حرکتند .هیچ چیز آغاز نمی شود مگر شما آن را آغاز کنید و تا اندازه ای که مایل هستید ادامه می یابد و وقتی تصمیم به خروج از معامله میگیرید پایان می یابد.

 

ادامه مطلب را در پست بعدی بخوانید…..

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *