09150566946

معرفی ارزدیجیتال ورج (XVG)

verge cryptocurrency 1024x501 - معرفی ارزدیجیتال ورج (XVG)

«وِرج» (Verge) با واحد اختصاری XVG ارز دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین است که به‌منظور استفاده‌های روزمره افراد طراحی‌شده. این ارز بر پایه یک نسخه اصلاح‌شده از بلاک چین بیت کوین ساخته شده و قرار است تا در عین حفظ حریم شخصی خود، با تحقق هدف اصلی تکنولوژی بلاک چین که ایجاد یک کسب و کار و سریع برای افراد، به وجود بیاورد. در عین حال کارآمدی و استفاده از ساز و کار غیرمتمرکز از جمله ویژگی‌هایی است که برای انجام مستقیم تراکنش‌ها در ورج به کار گرفته شده.ورج در سال ۲۰۱۴ و تحت عنوان «دوج کوین دارک» (DogeCoinDark) ایجاد شد. در سال ۲۰۱۶ با تغییر نام به ورج وارد جریان اصلی ارزهای دیجیتال شد.

هدف ارز دیجیتال ورج

همانند سازنده Verge مردم بسیاری معتقد هستند که دریافت و ارسال پول به صورت محرمانه یکی از انواع حقوق بشر است. برای مثال هنگامی که شما به مسافرت رفته و از کارت اعتباری خود استفاده می کنید، بانک صادر کننده کارت می داند که شما کجا هستید، چه مقدار پول به همراه دارید و آن را چگونه خرج می کنید. از این رو ارز دیجیتال Verge توجه ویژه ای به محرمانگی داشته و خدماتی مبتنی ناشناس بودن را با سرعت بالا و هزینه پایین ارایه می نمایند. به عنوان ۳۰مین ارز پرطرفدار بر اساس ارزش بازار، verge با شعار “آینده حریم خصوصی”، به منظور کسب جایگاه ویژه ای در میان دنیای تراکنش های محرمانه، خود را در حال رقابت با ارزهایی مانند Zcash، Monero و DASH می بیند. با وجود اینکه رقابت در این حیطه آسان نیست، اما Verge برنامه دارد که قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به شبکه خود اضافه کند، که عملا این ارز را به اولین ارز محرمانه دارای چنین قابلیتی تبدیل می کند.

نقشه راه ارز دیجیتال ورج

انجمن Verge به طور مداوم به اهداف از پیش تعیین شده خود بر روی Road Map یا نقشه راه پایبند بوده و راه اندازی اخیر کیف اندروید TOR احتمالا باعث افزایش محبوبیت بیشتر Verge خواهد شد. چنین کیف پولی اجازه می دهد تا هر کسی با دستگاه اندرویدی خود، معاملات و تراکنش های کاملا ناشناس انجام دهد. کیف پول دیگر I2P یک قدم فراتر رفته و از دسترسی از IPS ها به اطلاعات تراکنش جلوگیری می کند.

سپس توسعه فناوری RSK در جزو برنامه بوده که خود بستری برای قراردادهای هوشمند فراهم کرده و سرعت تراکنش ها را به شدت افزایش می دهد و این ارز را برای استفاده تجاری آماده خواهد کرد. توسعه های بیشتری در برنامه بوده که Verge را تبدیل به تنها ارزی می کند که قابلیت ساخت و اجرای dAapps های ناشناس را از طریق های قراردادهای هوشمند داشته باشد.

آینده ارز دیجیتال ورج

XVG برای نخستین بار در ۱۵م اکتبر سال ۲۰۱۴ معامله شد. در آن زمان ارزش آن بسیار پایین و در حدود ۰٫۰۰۰۰۱۳ دلار بوده و این حالت تا دو سال ادامه داشت. اولین معامله بزرگ این ارز با ۳۰۰۰ دلار ارزش در ماه مارچ سال ۲۰۱۷ انجام شده و همزمان با رشد عمومی ارزهای دیجیتال در آن سال، Verge نیز افزایش قیمت زیادی را تجربه نموده و بالاترین نرخ آن برابر با ۰٫۲۶ دلار نیز، در دسامبر همان سال ثبت شده است. در سال ۲۰۱۸ بهای آن با آهنگ آرامی کاهش یافته و در انتهای همان سال به ۰٫۰۷۸ دلار رسیده است. این کاهش بها در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشته و در نهایت نرخ ۰٫۰۰۷ دلاری را در آن سال ثبت کرده است. 

کیف پول‌های ورج

برای ذخیره ورج کیف پول‌های بسیار زیادی توسعه داده شده اند اما پیشنهاد می‌شود که از کیف پول‌های رسمی و قابل اعتمادی که توسط سایت رسمی ورج، معرقی شده است،‌ استفاده کنید.

کیف پول‌های دسکتاپ ورج

در سایت رسمی ورج چندین نوع کیف پول دسکتاپ برای دانلود ارائه شده است اما پیشنهاد ما استفاده کیف پول رسمی یا کیف پول الکتروم ورج است. کیف پول رسمی ورج هسته اصلی شبکه است و برای اولین استفاده باید مدت زمانی را صرف همگام سازی شبکه کنید اما با کیف پول الکتروم نیازی به همگام سازی نیست و برای کاربردهای روزمره مناسب تر است.

کیف پول‌های موبایل ورج

در حال حاضر تنها کیف پول رسمی ورج برای موبایل، کیف پول اندروید است و فعلا کیف پول رسمی برای پلتفرم IOS توسعه نیافته است. به گفته سایت رسمی، شرکت Coinomi به زودی نرم افزار مبتنی بر آی‌او‌اسی را برای ذخیره ورج منتشر خواهد کرد

چگونه ورج بخریم؟

خرید ورج از صرافی های ارزهای دیجیتال انجام می‌گیرد. به ظور کلی دو راه برای خرید ورج وجود دارد :

۱- خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار

۲- تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به ورج

خرید ورج با ریال

خرید مستقیم ورج با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می‌گیرد. اکثر سایت های داخلی در حال حاضر فقط بیت کوین یا در برخی موارد اتریوم می‌فروشند و امکان خرید مستقیم با ریال فعلا وجود ندارد. البته افرادی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش ورج می‌کنند که کار پر ریسکی است.

خرید ورج با دلار

خرید مستقیم ارزهای دیجیتال با دلار یک روش متداول در سراسر جهان است اما نه برای کاربران ایرانی. برای خرید ارزهای دیجیتال با دلار نیاز به حساب های بین المللی مانند مستر یا ویزا کارت است. به دلیل تحریم های موجود، برای افراد ساکن ایران، خرید مستقیم با دلار نیاز به واسطه های زیادی دارد که در نهایت باعث افزایش هزینه تمام شده می‌شود به علاوه مشکل ثبت نام کاربران ایرانی در سایت های معتبر خارجی هم وجود دارد.

برای خرید مستقیم ورج با دلار می‌توانید از سایت های Changelly و Yobit اقدام کنید.

تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به ورج

متداول ترین راه خرید ورج و یا سایر ارزهای دیگر، مخصوصا برای کاربران ایرانی است. در این روش شما باید از سایت های ایرانی یا سایت معتبر LocalBitcoins.com،‌ با استفاده از ریال اقدام به خرید بیت کوین یا اتریوم کنید و سپس این بیت کوین یا اتریوم را به صرافی های معتبر منتقل و آن را تبدیل به ورج نمایید.

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *