09150566946

معرفی ارز دیجیتال نئو (NEO)

neo 1024x465 - معرفی ارز دیجیتال نئو (NEO)

ارز دیجیتال نئو (NEO) چیست؟ 

NEO در وب‌سایت رسمی خود، خود را به‌عنوان شبکه توزیع شده برای اقتصاد هوشمند معرفی کرده است. منظور ما از اقتصاد هوشمند دارایی‌های دیجیتالی با هویت دیجیتالی است که توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌شود.

این پلتفرم که یک پروژه بلاک‌ چینی است، توسط بنیادی غیرانتفاعی توسعه‌یافته است. این شبکه بزرگ که واحد ارزی نئو تنها جزئی از آن است از فناوری بلاک چین و هویت دیجیتال برای مدیریت خودکار و دیجیتالی ساز دارایی‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند و اقتصاد هوشمند با توزیع جمعی بهره برده است.

هدف اصلی این پلتفرم ایجاد یک اقتصاد هوشمند توسط شبکه توزیع شده نئو است.

تاریخچه ارز دیجیتال نئو

شروع تحقیقات در خصوص پلتفرم نئو به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. NEO اولین‌بار در غرب با نام Antshares ظاهر شد و توسط شرکت OnChain در شانگهای چین توسعه داده شد. NEO برای اجماع بلاک‌چین از تحمل خطای بیزانس (bDFT) استفاده می‌کند – این یک پروتکل اثبات سهام است.

در اولین جمع‌سپاری در سال ۲۰۱۵ که به مدت‌زمان ۱۰ روز ادامه داشت ۱۷.۵ میلیون توکن NEO باارزش ۵۵۰ هزار دلار فروخته شد. این میزان در جمع‌سپاری دوم به ۲۲.۵ میلیون توکن با قیمت ۴.۵ میلیون دلار به فروش رفت.

۶۱۱۹ BTC در طول ICO ۲۰۱۶ ایجاد شد و ۱۰۰ میلیون توکن NEO ایجاد کرد. ۵۰٪ از این ۱۰۰ میلیون توکن NEO در ICO فروخته شد و ۵۰٪ دیگر به شورای NEO توزیع شد. NEO با دستیابی به سرمایه ۵ میلیارد دلاری بازار تا پایان سال ۲۰۱۷ به جمع ۲۰ ارز رمز پایه برتر صعود کرد.

شبکه ارز دیجیتال نئو چگونه طراحی شده است؟

شبکه NEO بر روی دو نشانه ساخته شده است. NEO و neoGAS (GAS). نشانه‌های NEO در طول رویداد پیدایش از قبل استخراج شدند. آن‌ها دارای ۱۰۰ میلیون توکن هستند که برای ایجاد بلوک، مدیریت شبکه و هرگونه اجماع مورداستفاده قرار می‌گیرند.

رمز GAS به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌عنوان سوخت بلاک‌چین NEO عمل می‌کند و به‌عنوان نوعی امنیت عمل می‌کند. GAS از قبل استخراج نشده است و برای استفاده در تخصیص منابع و حفظ روزبه‌روز بلاک‌چین طراحی شده است. همچنین برای پاداش دادن به کاربران حفظ بلاک‌چین مورداستفاده قرار می‌گیرد.

neoGAS چیست و چگونه به‌ عنوان پاداش استفاده می‌ شود؟

هر بار که یک بلوک جدید ایجاد می‌شود، کاربران با neoGAS پاداش می‌گیرند. این اتفاق تا زمانی که GAS به ۱۰۰ میلیون سکه در بازار برسد ادامه خواهد داشت. سپس دارندگان NEO با بخشی از هزینه‌های معامله پاداش می‌گیرند.

سوددهی توکن‌های GAS

دارندگان نئو به میزان دارایی‌های خود در کیف پول‌های معتبر NEO از توکن‌های GAS که تولید می‌شود سود خواهند برد و به ازای هر نئو که در کیف پول خود ذخیره کنند روزانه ۰.۰۰۰۳ GAS به آنها تعلق می‌گیرد که این میزان می‌تواند در آینده بسیار ارزشمند باشد.

کاربرد GAS در شبکه نئو

از GAS در شبکه ارز دیجیتال نئو به‌منظور پرداخت هزینه‌های ایجاد قرارداد هوشمند استفاده می‌شود.

بلوک‌ های جدید با چه سرعتی در Blockchain NEO تولید می‌ شوند؟

هر ۱۵-۲۰ ثانیه یک بلوک جدید تولید می‌شود و در حدود یک سال ۲ میلیون بلوک ایجاد می‌شود. با این سرعت، حدود ۲۲ سال به حداکثر ۱۰۰ میلیون GAS می‌رسد و تمامی GAS ها توزیع شده و دیگر پس از آن هیچ GAS جدیدی ایجاد نخواهد شد. در خصوص میزان اولیه توکن‌های GAS بدانید که میزان اولیه آن صفر بوده و با هر بلاک جدیدی که ایجاد می‌شود، GAS ایجاد خواهد شد.

واحدهای ارزی شبکه نئو

برخلاف اتریوم که فعلاً مبتنی بر اثبات کار و استخراج است، نئو روی الگوریتمی پیشرفته از اثبات سهام فعالیت می‌کند و تمام توکن های آن از قبل تولید شده و به طور خودکار بین اعضای جامعه نئو بر اساس قواعدی توزیع می‌شود. توکن های شبکه نئو دو نوع هستند.

  • توکن نئو – سابقاً با عنوان آنت شیرز شناخته می‌شد (ANS)
  • توکن GAS – سابقاً با عنوان آنت کوین شناخته می‌شد (ANC)

تعداد تمام توکن های NEO و همچنین GAS هر کدام فقط ۱۰۰ میلیون واحد است. ۵۰ میلیون NEO از طریق پیش فروش‌های اولیه به فروش رفت و ۵۰ میلیون بقیه به مرور زمان در شبکه توزیع خواهند شد. حداقل میزان توکن NEO، واحد ۱ است و در کیف پول های رسمی (نه صرافی‌ها) امکان ذخیره زیر ۱ NEO وجود ندارد.

مکانیزم کامل توزیع نئو بنا بر گفته‌های وب‌سایت نئو به شرح زیر است:

ده میلیون توکن (ده درصد از کل توکن ها) به منظور ترغیب توسعه دهندگان و اعضای شورای نئو مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ده میلیون توکن به‌منظور ترغیب توسعه‌دهندگان در اکوسیستم نئو مورداستفاده قرار می‌گیرد.
پانزده میلیون توکن (پانزده درصد از کل توکن ها) به‌منظور سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلاک چین‌های دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند. این توکن ها مختص اعضای شورای نئو هستند و سرمایه‌ها نیز تنها برای پروژه‌های نئو صرف خواهد شد.
پانزده درصد از توکن ها نیز برای شرایط اضطراری ذخیره می‌شوند.
استفاده سالانه از نئو نمی‌تواند بیش از پانزده میلیون نئو باشد.

توکن‌های GAS

دارندگان NEO نسبت به دارایی‌هایشان در کیف پول‌های معتبر نئو از توکن های GAS تولید شده سود خواهند برد. برای هر نئو که در کیف پول خود ذخیره کنید، روزانه ۰.۰۰۰۳ GAS به شما تعلق می‌گیرد که در آینده می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

میزان اولیه توکن های GAS صفر بوده است و با ایجاد هر بلاک جدید، GAS نیز ایجاد خواهد شد. بنا بر گفته‌های وب‌سایت نئو، طی بیست و دو سال تمام GAS ها توزیع می‌شوند. محدوده‌های زمانی بین هر بلاک نیز پانزده الی بیست ثانیه خواهد بود. دو میلیون بلاک نیز طی یک سال ایجاد شده‌اند.

بنا بر گفته‌های وب‌سایت نئو:

هرسال چیزی در حدود دو میلیون بلاک ایجاد خواهند شد و میزان اولیه GAS در بلاک نیز هشت عدد خواهد بود. هر سال نیز یک GAS از بلاک کسر خواهد شد تا به این وسیله بتوان با گذر از هر دو میلیون بلاک منطبق شد. این کاهش به مدت بیست و دو سال ادامه خواهد داشت. پس از چهل و چهار میلیون بلاک، تمام بلاک‌های ایجاد شده GAS به محدودیت خود رسیده‌اند و پس از آن هیچ GAS جدید ایجاد نمی‌شود.

از Gas در شبکه نئو برای پرداخت هزینه‌های ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود.

الگوریتم اجماع dBFT

یکی از بزرگترین چالش هایی که بیشتر سیستم های توزیع شده با آن مواجه هستند، رسیدن به یک توافق (consensus) است. این مشکل به «مشکل فرمانده‌ بیزانس» (Byzantine General’s Problem) معروف است.

مشکل فرمانده بیزانس چیست؟

تصور کنید که یک گروه از فرمانده‌های بیزانس قصد حمله به شهری را دارند. آنها با دو مشکل بسیار بزرگ مواجه هستند:

  • فرمانده‌ها و سربازانشان از هم بسیار دور هستند، بنابراین در کنار هم نیستند که بتوانند با هماهنگی حمله کنند.
  • از طرف دیگر دشمن ارتشی بسیار قوی دارد و تنها در صورتی که همه همزمان با هم حمله کنند، پیروز خواهند شد.

قیمت نئو

نئو که در پیش فروش اولیه با نام انت شیرز با قیمت هر واحد ۰.۱۴ دلار به فروش رفت، رشدی فراتر از انتظار داشت. قیمت این ارز دیجیتال در اواسط ژانویه سال جاری میلادی به بالاترین قیمت تاریخش یعنی ۱۸۸ دلار رسید. نئو یکی از آن ارزهایی است که سرمایه گذارانش را تاکنون ناامید نکرده است.

کیف پول های نئو

برای این ارز دیجیتال محبوب کیف پول‌های زیادی توسعه داده شده است اما در اینجا فقط کیف پول‌های تایید شده در وب سایت اصلی را معرفی می‌کنیم. در تمام کیف پول‌های زیر با ذخیره NEO نسبت به دارایی‌تان به مرور زمان GAS دریاقت می‌کنید.

کیف پول های دسکتاپ نئو

۱- کیف پول Neon Wallet  

کیف پول نئون یکی از بهترین و ساده ترین کیف پول های نئو است. این کیف پول بیشترین تعداد دانلود را در بین کیف پول های نئو دارد. کلید های خصوصی به صورت امن در کامپیوتر شما ذخیره می شوند. از قابلیت های این کیف پول این است که نیاز به همگام سازی با بلاک چین ندارد. با نگهداری نئو در این کیف پول، نسبت به دارایی تان به طور مرتب توکن GAS دریافت می کنید. این کیف پول برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب است.

۲- کیف پول NEO-GUI

هسته مرکزی و کیف پول رسمی نئو، استفاده از این کیف پول بیشتری برای توسعه دهندگان پیشنهاد می شود. برای همگام سازی با بلاک چین نئو، پس از نصب نرم افزار باید مدتی منتظر بمانید. با نگهداری نئو در این کیف پول، نسبت به دارایی تان به طور مرتب توکن GAS دریافت می کنید. هسته مرکزی نئو فقط برای سیستم عامل ویندوز قابل نصب است.

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *