09150566946

بدون سرمایه کسب درآمد کنید

18.9.1 1024x512 - بدون سرمایه کسب درآمد کنید

کسب وکار خود را بر پایه احساسات و تجربیات خود بسازید. بجای تلاش بروی کاری که خارج از قابلیت‌ها و توانایی‌های شماست، کسب و کار خود را بر پایه دانش و مهارت خود استوار کنید. اینکه شما می‌توانید همواره مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید صحیح است؛ ولی زمان نیاز دارید. اگر می‌خواهید کسب و کاری را به سرعت شروع کنید باید بر آنچه که اکنون می‌توانید سالها انجام دهید تمرکز کنید.

یادگیری مهارت‌های جدید به زمان و هزینه‌های بیشتری نیاز دارد. شما ممکن است مجبور شوید دوره‌های آموزشی را بگذرانید، مجوز دریافت کنید، هزینه مشاوره را بپردازید، و… شروع کسب و کار در زمینه آشنا به شما، اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد.

اگر بگوییم بدون سرمایه هم می‌شود به کسب‌وکار پرسودی رسید، شاید عجیب به نظر برسد، ولی واقعاً این‌طور نیست. افراد زیادی در دنیا هستند که بدون سرمایه یا با سرمایه بسیار اندک، به کسب‌وکارشان رونق بخشیده‌اند.

 

  • مزایا

همین که نیازی به داشتن سرمایه‌ای هنگفت برای راه‌اندازی کسب‌وکار ندارید، مزیت بزرگی است و انگیزه‌تان را برای حرکت در مسیر زیاد می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، بدون سرمایه‌ اولیه به سود بالایی می‌رسند و چه چیز مهیج‌تر از این؟!

بسیاری از کسب‌وکارهای بدون سرمایه به شکل اینترنتی یا کار در منزل و دورکاری هستند و این خودش امتیازهایی دارد. در این کارها شما می‌توانید زمان را مدیریت کنید و به قول معروف «رییس خودتان باشید».

چنین مشاغلی نیاز به حضور فیزیکی در محل کار مشخصی ندارد و در نتیجه شما انرژی و هزینۀ‌ رفت‌و‌آمدتان را نیز ذخیره می‌کنید. دست‌تان برای ایده‌پردازی هم باز است و می‌دانید هر چقدر تلاش کنید و راه‌های خلاقانه‌تری را پیش بگیرید، به درآمد بالاتری می‌رسید.

  • معایب

با در‌نظرگرفتن تک‌تک مزایای راه‌اندازی کسب و کار بدون سرمایه، نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که اگر سرمایه وجود داشت، شاید بسیار سریع‌تر کارتان را گسترش می‌دادید.

اگرچه در همه حال باید زمان صرف کنید تا میوۀ درختی را که کاشته‌اید، بچینید اما اگر سرمایه خوبی وجود داشته باشد، ممکن است زمان رسیدن به نتیجه کمتر شود، زیرا امکانات و موقعیت‌های بیشتر و بهتری در دسترس دارید.

حتی می‌توانید ایده‌پردازان و بازاریابان زیادی را استخدام کنید و به درآمد بیشتری برسید، در مقایسه با زمانی که یکّه و تنها هستید یا با گروه کوچکی همکاری می‌کنید. اما این موضوع اصلاً نگران‌کننده نیست چرا‌که با تلاش و خلاقیت می‌توانید کارتان را آن‌قدر قوی کنید که دیگران روی شما سرمایه‌گذاری کنند.

از سوی دیگر می‌توانید زمان رسیدن به نتیجه را با شناخت مخاطب و نیازهایش و گزینش راهکارهای مؤثر، کمتر کنید.

 

شروع یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه بدین معنی است که شما باید یاد بگیرید کارهایی را انجام دهید که معمولا یک کارمند در یک شرکت معمولی انجام میدهد. اینکه بپذیرید برخی از کارها را خودتان انجام دهید نیازی به تخصیص بودجه برای حقوق کارمند در ابتدای کار نخواهید داشت. مسلما این کار سخت خواهد بود. اما یک راه ایجاد ذخیره سرمایه برای شروع یک کسب‌وکار خواهد بود.

 

ایده اول : کسب درآمد از طریق اینترنت

امروزه اینترنت یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد بدون سرمایه اولیه؛ به ویژه در ایران است. زیرا به دلیل جدید و تازه بودن این نوع کسب و کار، رقابت درآن کمتر است و فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت و کار کردن وجود دارد. در واقع میتوان گفت یکی از مهمترین عواملی که باعث شده است افراد به این شکل از کسب‌وکار مراجعه کنند این است که می‌توانند با کمترین سرمایه حتی ۵۰ هزار تومان نیز شروع به کار کنند و از آن درآمد زیادی به دست آورند.

برای این کار کافی است شما هاست و دامین مختص خودتان را خریداری کنید و به صورت رایگان با استفاده از وردپرس، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. حال ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که در این سایت یا فروشگاه چه چیزی را باید بفروشم؟

بعنوان مثال، شما می‌توانید هر مهارتی که دارید را در قالب فایل‌های آموزشی به فروش برسانید. یعنی اگر شما در زبان انگلیسی مهارت دارید می‌توایند فایل‌های آموزشی تهیه کرده و آن را در سایت خود به فروش برسانید. همچنین اگر در حوزه خاصی تخصص دارید می‌توانید به صورت فریلنسری (آزادکار و دورکاری) پروژه‌هایی را دریافت و در منزل انجام دهید. مثلا اگر در زمینه طراحی و یا مدیریت سایت مهارت دارید می‌توانید با دریافت پروژه یا مدیریت وب سایت شرکت‌های دیگر درآمد خوبی کسب کنید.

 

ایده دوم : نوشتن برنامه ها و افزونه های کاربردی

دانش برنامه‌ نویسی یکی از برتری‌های آشکار در دنیایی است که روز به روز با تغییر کدها، رنگ تازه‌ای به خود می‌بیند. اگر به چندین سال قبل برگردیم و از زبان کسی که از آینده آمده برای مردم از گوگل و خرید آنلاین و کار در خانه بگوییم، احتمالا شاخ درمی‌آورند. با گسترش گوشی‌های موبایل هوشمند، بازار اپلیکیشن‌ها نیز حسابی پر رونق شده است.

امروزه هر کسب و کاری یک اپلیکیشن مخصوص به خود دارد و در آن اطلاع‌رسانی‌هایش را منتشر کرده و حتی محصولاتش را به فروش می‌رساند. شما می‌توانید با نوشتن اپلیکیشن‌های جذاب و کاربردی، بازار بزرگی را از آن خود کنید و حتی به یک برند قابل اعتماد تبدیل شوید.

در گوشه و کنار جهان تازه اپلیکیشن‌ها، به لطف سیستم‌های مدیریت محتوایی مثل وردپرس، جوملا و دروپال، فرصت‌های زیادی برای نوشتن برنامه‌های ریز و درشت و افزونه‌های کاربردی فراهم شده است.

با کمی خلاقیت و ترکیب آن با دانش برنامه‌ نویسی‌تان می‌توانید یک پشت‌بام پر از پول را پارو بزنید. چون برنامه شما یک بار نوشته می‌شود اما میلیون‌ها بار فروش می‌رود. به دنبال حفره‌ها باشید. سعی کنید با برنامه یا افزونه‌تان آن حفره‌ها را پر کنید.

 

ایده سوم: کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی

اگر یک فرد فعال در شبکه‌های اجتماعی هستید می‌توانید مدیریت این رسانه‌ها را برای بعضی شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر نیز به عهده بگیرید و از این طریق به درآمد خیلی خوبی برسید. حتی می‌توانید در این فضای مجازی مهارت‌ها و محصولات خود را کاملا رایگان تبلیغ کنید و مخاطبان خود را جذب کنید. در این زمینه میتوانید با جستجو در اینترنت از شرکتهای فعال این حوزه راهنمایی بگیرید.

 

ایده چهارم : آموزش مجازی

درصد قابل توجهی از مردم، مهارت‌هایی قابل آموزش به دیگران دارند. اینترنت این امکان را برای آنها فراهم می‌کند که به سادگی بتوانند مهارت خاص خود را به تعداد افراد زیادی آموزش دهند.

در این نوع از آموزش، کافی است که تنها یک بار، مهارت خود را در قالب فیلم، صدا و حتی به صورت متنی تهیه کنید و بارها آن را به فروش برسانید. حتی می‌توانید بروزسانی‌های جدیدی برای آموزش خودتان در نظر بگیرید و از این راه، خودتان را در صدر جدول آموزش آن مهارت نگه دارید.

برای فروش آموزشتان هم می‌توانید به سایت‌های آموزشی فعال در اینترنت مثل «فرادرس» یا «فرانش» و سایت‌هایی از این دست، مراجعه کنید.

در این گونه سایت‌ها، بدون آنکه خودتان را درگیر فرایندهایی مثل تاسیس سایت، سئو، بازاریابی و فروش کنید آموزشتان را به دیگران می‌فروشید و درصدی از فروشتان را به این سایت‌ها می‌پردازید. در غیر این صورت می‌توانید خودتان یک وب‌سایت تخصصی بزنید و در آن شروع به آموزش مهارت‌هایتان کنید.

البته بسترهایی مثل تلگرام و اینستاگرام را نیز نباید فراموش کرد. افراد بسیار زیادی در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. با یک برنامه‌ ریزی هدفمند می‌توانید بخش قابل توجهی از آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

علاوه بر این می‌توانید در کنار آموزش مجازی، کلاس‌های خصوصی رفع اشکال یا کلاس‌های خصوصی اضافی نیز برپا کرده و از این راه نیز در آمدی جداگانه برای خودتان ایجاد کنید.

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *