09150566946

چین در حال از دست دادن هش ریت شبکه بیت کوین است

هش ریت شبکه بیت کوین

با وجود اینکه همچنان بخش عمده‌ای از هش ریت شبکه بیت کوین در چین مستقر است، داده‌های تازه نشان می‌دهد که این سهم در حال کاهش است. از سوی دیگر، آمریکا آهسته‌آهسته در حال بیشترکردن سهم خود در استخراج بیت کوین است.

به گزارش کوین تلگراف، چون ونگ (Chun Wang)، هم‌بنیان‌گذار F2Pool که یکی از بزرگترین استخر استخراج بیت کوین در جهان است، با انتشار آماری مدعی شده است که سهم ماینرهای چینی این استخر در ماه آوریل ۲۰۲۱ (فروردین) به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. او در ادامه خاطر نشان کرد که این اولین بار در عمر ۸ ساله استخر F2Pool است که سهم ماینرهای چینی به زیر ۵۰ درصد می‌رسد. او در ادامه نوشت:

تغییرات [هش ریت] واقعی است.

ونگ در بخش دیگری از توییت خود، به آماری را که بری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیرعامل دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group)، منتشر کرده بود هم اشاره کرد. در این آمار عنوان شده است که استخر استخراج بیت کوین فاندری (Foundry) به جمع ۵ استخر بزرگ بیت کوین در جهان پیوسته است و حالا سهمی ۷.۶ درصدی از هش ریت شبکه این ارز دیجیتال را در اختیار دارد.

سیلبرت در آن زمان عنوان کرده بود:

هش ریت بیت کوین به‌سرعت در حال تغییر از چین به‌سمت آمریکای شمالی است.

در این میان استخر استخراج انت‌پول (AntPool) که متعلق به شرکت ساخت دستگاه‌های استخراج بیت مین (Bitmain) است، ۱۸.۶ درصد از مجموع هش ریت شبکه بیت کوین را در اختیار دارد.

دانشگاه کمبریج برآورد کرده است که در آوریل ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹)، چین ۶۵ درصد از قدرت پردازش شبکه بیت کوین را تأمین می‌کرد. داده‌های تازه ماینر دیلی (Miner Daily) هم نشان می‌دهد که در ابتدای سال جاری میلادی، سهم چین به ۵۵ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر، ماینر دیلی گزارش کرده است که سهم آمریکا به ۱۱ درصد رسیده است.

سهم استخرهای استخراج

گزارش‌های پیشین هم نشان می‌دهد که چین به‌دنبال آن است که در آینده قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در حوزه ماینینگ تدوین کند. به‌گفته برخی، چنین اقداماتی می‌تواند به فرار هش ریت از این کشور منجر شود. چین اخیراً به‌دنبال بررسی برق مصرفی ماینرها بوده است تا ببیند که کربن تولیدشده آنها با قوانین موجود هم‌خوانی دارد یا نه.

اواخر ماه فوریه (بهمن ۹۹)، گزارش شد که مقامات ناحیه خودمختار مغولستان داخلی با تعطیل‌کردن تمام تأسیسات استخراج ارزهای دیجیتال به‌دنبال کاهش مصرف انرژی در این ناحیه بودند. شایان ذکر است که مغولستان داخلی سهمی ۸ درصدی از مجموع هش ریت شبکه بیت کوین دارد.

دیروز هم مارتی بنت (Marty Bent)، مجری پادکست بیت کوین، در مقاله‌ای ضمن تأیید یافته‌های استخر F2Pool اعلام کرد که توزیع هش ریت بیت کوین در نقاط مختلف جهان در حال افزایش است.

به‌گفته بنت، این موضوع می‌تواند از تأثیرات مخرب ترس، بلاتکلیفی و تردید ماینرهای چینی که به‌واسطه واهمه از حمله دولت چین به صنعت استخراج چین ایجاد شده است، جلوگیری کند. بنت در ادامه گفت:

این که داده‌هایی از استخرهای چینی می‌رسد که ثابت می‌کند که مجموع هش ریت تولید‌شده در چین در حال کاهش است، عالی است.

ترس و بلاتکلیفی از مصرف تأثیرات مصرف انرژی شبکه بیت کوین و تأثیرات آن بر محیط‌زیست، باعث شده است تا ماینرها به سراغ انرژی‌های تجدید‌پذیر بروند. این اتفاق در آمریکا که قوانین سفت‌وسخت‌تری در این مورد دارد، بیشتر دیده می‌شود.

گزارش نزدک که دو روز پیش منتشر شد نشان می‌دهد که تگزاس به‌واسطه انرژی ارزان، به بهشت ماینرهای بیت کوین تبدیل شده است. شایان ذکر است که بخش عمده‌ای از این انرژی‌ها از نوع تجدیدپذیر نظیر انرژی بادی و انرژی خورشیدی است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *