09150566946

تفاوت بین حساب آزمایشی و حساب واقعی فارکس(قسمت۲)

download 5 - تفاوت بین حساب آزمایشی و حساب واقعی فارکس(قسمت۲)

۶ – اسپردهای متفاوت

در حساب های دمو، تریدرها معاملات خود را با اسپردهای کمتر و یا گاهی بدون اسپرد انجام می دهند. بیشتر بروکرهای فارکس اینکار را به دلیل جذب مشتریان جدید و به دلایل بازاریابی انجام می دهند. البته در هنگام امضای قرارداد و باز کردن حساب واقعی فارکس حتما به شما گفته می شود که اسپردها چقدر است و باید آن را در هنگام قرارداد لحاظ کنید. با این وجود بروکرها در شرایط متفاوت اسپردهای معاملات را تغییر می دهند. دلیل این اسپردهای متفاوت، میزان نوسانات یا نقدینگی آنهاست، درحالیکه در حساب دمو اسپردها به شرایط بازار بستگی ندارد و همیشه ثابت هستند.

اسپردها در حساب واقعی یا زنده از تعامل متغییرهای متفاوتی ایجاد می شود که برخی از آنها عبارتند از حجم، نوسانات و زمان معامله. اسپردهای حساب زنده فارکس همواره در حال نوسان است در صورتیکه در حساب معاملاتی آزمایشی چنین اتفاقی نمی افتد و نوسانی وجود ندارد.

۷ – هزینه های پنهان

حساب آزمایشی فارکس، ساختار قیمتی یکسانی با حساب زنده یا واقعی ندارد. هزینه هایی که بروکرها در حساب واقعی از شما کسر می کنند متفاوت و گاهی سئوال برانگیز هستند. این هزینه ها عبارتند از : هزینه سپرده گذاری، هزینه برداشت، هزینه های شبانه، هزینه رول اور، هزینه مارجین، و غیره.

برای مثال اگر شما در پورتفولیوی خود ۱۰۰۰ دلار سپرده گذاری کنید، در همان ابتدا بروکر درصدی را بابت سپرده گذاری کسر می کند. حالا باید با مبلغ کمتر از سپرده گذاری معاملات را شروع کنید، مثل ۹۹۰ دلار. بابت نگهداری پول در هر روز نیز بروکر هزینه rollover و یا overnight fees از پول شما کسر می کند. این هزینه ها در حساب دمو و آزمایشی وجود ندارند و میزان آنها نیز ثابت نیست. البته این موضوع برای تمام بروکرهای فارکس یکسان نیست.

 

تفاوت دیگر حساب آزمایشی فارکس با حساب واقعی و زنده میزان سود خالص است. در حساب آزمایشی میزان سود نمایش داده شده، سود خالص است. بنابراین برای برداشت نیاز به پرداخت هزینه نیست، در صورتی که در حساب واقعی برای برداشت پول می بایست کومیسیون بروکر را نیز پرداخت نمایید. همچنین برای تبدیل ارز به ارز دریافتی نیز هزینه هایی از معامله گر کسر می شود.

 

۸ – مسائل روانشناسی

یکی از بزرگترین تفاوت های بین حساب آزمایشی و حساب واقعی فارکس، فاکتورهای روانشناسی است. با وجود اینکه قیمت ها در حساب دمو آینه قیمت های واقعی است اما به دلایل روانشناسی، عملکرد و تجربه ترید کردن با این دو نوع حساب متفاوت است. شاید این تفاوت را با این داستان بتوان بهتر توضیح داد که فردی که از فاصله ۱۰۰ متری می تواند یک لیوان آب را به راحتی با اسلحه بزند، نمی تواند از فاصله ۵۰ متری همان لیوان را، وقتی که آن با اسلحه ای قلب او را هدف قرار داده نشانه گیری کند. به بیان دیگر، اسلحه ای که قلب تریدر را هدف قرار داده، ریسک از دست دادن پول است. این چیزی است که در حساب آزمایشی فارکس اتفاق نمی افتد.

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *