09150566946

صنعت چرم

2021 11 18 - صنعت چرم

• چرم در ایران، یکی از بازارهای بکر و پر پتانسیل است که فعالان و کارآفرینان می توانند در زمینه های مختلف طراحی، تولید، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش در آن فعالیت کنند. اکنون، صادرات ۱ کت چرمی، ۵ برابر صادرات ۱ بشکه نفت، ارز آوری برای کشور دارد و ایتالیا، پایتخت مد بازان اروپا و یکی از تولید کنندگان محصولات چرمی لوکس جهان، مقصد صادراتی پوست کشور است.

• هنگامی که کارخانجات صنعت چرم پس از پشت سر گذاردن مشکلات فراوان، موفق به تولید می شوند، با مشکلی دیگر مواجه می شوند که اگر از مشکلات قبلی بزرگتر نباشد کوچکتر و کم اهمیت تر نیست و آن مشکلات مربوط به توزیع فروش و بازاریابی محصولات است.از آنجایی که چرم از پوست طبیعی به دست می آید و واحد تولیدی فقط بر دباغی آن می تواند تاثیر گذارد و بقیه خصوصیت های آن از طبیعت الهام می گیرد و این باعث می شود تا خریداران چرم از آنها برای پرداخت های طویل مدت و یا پرداخت نکردن ، مرجوعی جنس خریداری شده بعد از زمان زیاد و… استفاده کنند.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۳۵۰۰۰ متر مربع در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنا: ۱۷۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱۲٫۶ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۳۱ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۱ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار صادراتی مناسب درصورت افزایش کیفیت

-اشتغال محور بودن و ارزش افزوده بسیار بالای صنعت چرم

-عدم وابستگی این صنعت به واردات

-ممنوعیت واردات چرم

-سابقه بالای کشور در تولید چرم

موانع و مشکلات:

-بهره وری پایین در واحدهای تولیدی چرم

-خام فروشی و صادرات سالامبور

-کنترل ناکافی بر نحوه سلاخی دام برای پوست باکیفیت

• صنعت چرم نیازمند یک برنامه راهبردی جامع جدید و کاربردی است که باید از زمان پرورش دام، زمان ذبح، نگهداری پوست،حمل پوست، دباغی و مراحل تولید را با استفاده از علم نوین دنیا تدوین شود و استفاده از تجربیات کشورهای پیشرو در این صنعت موجب جهانی شدن این صنعت می شود.با این تفاسیر مهمترین راهکارها و رهیافت های لازم برای حل مسائل و مشکلات صنعت چرم به شرح زیر پیشنهاد می شود:
۱٫ تدوین برنامه راهبردی جامع و کاربردی زیر نظر متخصصین کارآزموده برای صنعت چرم
۲٫ استفاده از مراکز آموزشی به روز دنیا در صنعت چرم برای تربیت متخصصین
۳٫ نظارت بر موافقت اصولی برای واحدهای تولیدی
۴٫ استفاده هرچه موثرتر از سیستم های علمی بازاریابی و فروش

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *