09150566946

معرفی اندیکاتور فیبوناچی(fibonacci indicator)

1111 1 - معرفی اندیکاتور فیبوناچی(fibonacci  indicator)

آموزش اندیکاتور فیبوناچی و همچنین نسبت‌های فیبوناچی در بسیاری از الگوها و امواج مختلف در نمودارهای بورس مورد استفاده قرار می‌گیرد.فیبوناچی نام یک ریاضیدان بود که توانست یک سری نسبت‌های خاص را پیدا کند. این نسبت‌ها در طبیعت، اقتصاد، ریاضیات، مهندسی و… به وفور مشاهده می‌شوند و منظور از اندیکاتور فیبوناچی در بازار بورس یک بازه قیمتی است که قیمت در آن جریان دارد.این بازه قیمتی از خطوط حمایتی و مقاومتی متعددی تشکیل شده که هر کدام درصد متفاوتی دارند. این درصد ها در تحلیل تکنیکال بسیار اهمیت دارند و به برخی از آنها درصدهای طلایی نیز گفته میشود.

کار با اندیکاتور فیبوناچی و انواع فیبوناچی

اندیکاتور فیبوناچی به چهار نمونه‌ی اصلاحی، گسترشی، انبساطی و بازتابی تقسیم می‌شود. آموزش کار با اندیکاتور فیبوناچی بخش مهمی از تحلیل تکنیکال را به خود اختصاص می‌دهد. برای آنکه یک معامله‌گر بتواند به‌خوبی از تمام فرصت‌های بازار بورس استفاده کند، بهترین کار شناخت انواع این ابزار و نحوه‌ی عملکرد آن‌هاست.

۱- اندیکاتور فیبوناچی گسترشی یا EXT

برای رسم این اندیکاتور، باید دو نقطه سقف و کف را مشخص کرده و به یکدیگر متصل کرد. اندیکاتور فیبوناچی گسترشی یا EXT  زمانی مناسب است که قیمت از کانال پیشین خود عبور می‌کند. در واقع، هدف از این اندیکاتور شناسایی هدف‌های قیمتی جلوتر و سطوح مقاومتی جدید در بازار بورس است.

2222 300x189 - معرفی اندیکاتور فیبوناچی(fibonacci  indicator)

۲- اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی یا RET

این اندیکاتور، زمان‌های اصلاح قیمت و نقطه ورود و خروج را به سهامداران نشان می‌دهد. اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی یا RET کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین ابزار است. بهترین زمان استفاده از این اندیکاتور هنگامی است که قیمت در یک روند در حال حرکت است.

1111 300x203 - معرفی اندیکاتور فیبوناچی(fibonacci  indicator)

مزایای فیبوناچی اصلاحی

  • یک ابزار ساده در تحلیل تکنیکال است و کار با آن قابل فهم است.
  • سطوح انتخاب شده در این اندیکاتور بر اساس یک آمار مشخص عمل می‌کنند. درنتیجه، اکثر معامله‌گران صبر می‌کنند تا قیمت به منطقه موردنظر آن‌ها برسد و بعد بر اساس آن عمل کنند.
  • این اندیکاتور را می‌توان برای دارایی‌های مختلف بازار بورس استفاده کرد.
  • از طریق شناسایی سطوح حمایت و مقاومت فیبوناچی، می‌توانید حرکت بازار را تشخیص دهید.
  • این اندیکاتور قدرت پیش‌بینی نقاط مناسب خرید و فروش را برای شما افزایش می‌دهد.

 

معایب فیبوناچی اصلاحی

  • سطوح فیبوناچی قطعی نیستند.
  • اگرچه ترسیم و استفاده از فیبوناچی اصلاحی آسان است، بااین‌حال برای آنکه بتوانید تفاوت‌های میان مدل اصلاحی و گسترشی را تشخیص دهید، باید سطحی از دانش تخصصی این ابزار را داشته باشید.
  • فیبوناچی اصلاحی یک اندیکاتور محبوب برای بسیاری از معامله‌گران بازار بورس است. بدین معنی که بسیاری از افراد بر اساس پیشنهادهای آن عمل می‌کنند و این موضوع می‌تواند در روند قیمت یک دارایی تأثیرگذار باشد.

 

۳- اندیکاتور فیبوناچی بازتابی یا پروجکشن یا PRO 

اندیکاتور فیبوناچی بازتابی یا پروجکشن یا PRO ابزاری است که برای رسم آن به سه نقطه کف، سقف، و اصلاح در تحلیل تکنیکال نیاز است. هنگامی که در این اندیکاتور سقف به کف متصل شود، هدف شناسایی حمایت است. و هنگامی که در این اندیکاتور کف به سقف متصل شود، مقاومت‌های بعدی یک سهم در بورس مشخص می‌شود.

3333 300x175 - معرفی اندیکاتور فیبوناچی(fibonacci  indicator)

۴- اندیکاتور فیبوناچی انبساطی یا EXP 

اندیکاتور فیبوناچی انبساطی یا EXP بسیار به اندیکاتور بازتابی شبیه است. هدف از این ابزار شناسایی مسیر یک روند تا انتهای آن است. درواقع این اندیکاتور ترکیبی از فیبوناچی گسترشی و بازتابی است و تنها تفاوت آن با فیبوناچی بازتابی، استفاده از دو نقطه است.

در آخر

به طور کلی هدف از آموزش اندیکاتور های فیبوناچی در تحلیل تکنیکال شناسایی و تحلیل حرکت‌های برگشتی یا ادامه روند است. که بر اساس درصد های فیبوناچی مشخص میشوند و هر کدام از این اعداد، تقریباً ۱٫۶۱۸ برابر عدد پیشین خود هستند

زمانی که به دنبال استفاده از تحلیل تکنیکال و آموزش کار با اندیکاتور فیبوناچی در بورس هستید، نباید فراموش کنید که هیچ ابزاری قطعی نیست. درهرصورت، بسیاری از معامله‌گران با این اندیکاتور کار می‌کنند و استراتژی‌های خود را بر اساس آن تنظیم می‌کنند. بهترین روش استفاده از اندیکاتور فیبوناچی، استفاده‌ی ترکیبی از آن با سایر ابزارهاست.

 

 

 

 

 


ورود به صفحه اختصاصی دانلود رایگان اندیکاتور ها

» دانلود اندیکاتور خرید و فروش در بازار بورس

» دانلود اندیکاتور تشخیص رنج Sandwich Bar Indicator

» دانلود اندیکاتور فیبوناچی Fibonacci

» دانلود اندیکاتور چارت ساز Synthetic Chart Indicator

» دانلود اندیکاتور سیگنال دهی Alfa Scalper

» دانلود اندیکاتور باند بولینگر Bollinger band

» دانلود اندیکاتور جاپسین کریس

» دانلود اندیکاتور نمایش زمان اتمام کندل Candle Time

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *