09150566946

معرفی تعدادی از ارز های دیجیتال محبوب متاورس برای خرید و سرمایه گذاری

0000 6 1024x576 - معرفی تعدادی از ارز های دیجیتال محبوب متاورس برای خرید و سرمایه گذاری

متاورس (Metaverse)

این روزها متاورس (Metaverse) به یکی از داغ‌ترین موضوعات دنیای فناوری تبدیل شده و سرمایه گذاران زیادی توکن‌های رمز ارزی مرتبط با این نوآوری را خریداری کرده‌اند. متاورس یک دنیای مجازی است که در آن امکان معاشرت، خرید، کار کردن، رفتن به موزه هنری، شرکت در کنسرت‌های موسیقی و فعالیت‌های متنوع دیگر وجود دارد.

متاورس تلاش می‌کند تجربه‌ای همه‌جانبه در اختیار کاربران خود قرار دهد. در متاورس از تکنولوژی بلاک‌ چین و دیفای استفاده می‌شود تا یک دنیای مالی داخلی کاملاً کاربردی در اختیار کاربران قرار بگیرد. در این دنیا ارزهای دیجیتال منطقی‌ترین راه‌حل برای تبادل ارزش به شمار می‌روند. این ارزها را می‌توانید به‌راحتی به ازای خدمات و دارایی‌های مجازی مصرف کنید یا از روش‌های مختلفی برای به دست آوردن آن‌ها استفاده کنید؛ برای مثال می‌توانید دارایی‌های مختلف را خرید و فروش کنید یا با خلق اشیای داخل بازی آن‌ها را بفروشید یا حتی تجهیزاتی را که در اختیار دارید اجاره دهید. حتی کاربران می‌توانند از توکن‌های متاورس یا ارزهای بومی هر سرویس برای خرید و فروش زمین مجازی یا آیتم‌های دیگر استفاده کنند. با انجام برخی بازی‌ها نیز می‌توانید NFT یا ارزهای دیجیتال متاورس را به دست بیاورید.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس برای خرید و سرمایه گذاری 

اما به عنوان یک سرمایه گذار، باید کدام توکن‌های متاورسی را مد نظر داشته باشیم؟ در ادامه برترین ارزهای دیجیتال متاورس که دارای پروژه قدرتمندی هستند و پتانسیل زیادی برای رشد دارند را معرفی خواهیم کرد. خرید ارز دیجیتال این پروژه‌ها با توجه به محبوبیت حوزه متاورس سرمایه گذاری خوبی است.

اکسی اینفینیتی  (AXS)       

در میان تمام رمز ارزهای بازار، توکن اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در سال ۲۰۲۱ یکی از بهترین عملکردهای قیمتی را داشته است. این توکن تاکنون بیش از ۲۴ هزار درصد رشد قیمت داشته و در نتیجه شاهد به وجود آمدن پروژه‌های مشابه با اکسی اینفینیتی بودیم. در این بازی، بازیکنان کاراکترهایی به نام اکسی را پرورش داده و با آن‌ها رقابت می‌کنند. در ضمن امکان فروش اکسی‌ها هم وجود دارد.

در اکسی اینفینیتی بازیکنان پاداش‌های رمز ارزی دریافت می‌کنند که خارج از محیط بازی هم ارزش دارند. ایده این بازی تنها یکی از جنبه‌های متاورس است که در دوران پاندمی مورد توجه مردم قرار گرفته است. مردم بعضی کشورها از پاداش‌های این بازی برای کمک به جبران زیان اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ استفاده می‌کنند.

دیسنترالند  (MANA)  

دیسنترالند (Decentraland) یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس را دارد و پلتفرمی اختصاصی برای محتواهای واقعیت مجازی سه بعدی است. برای استفاده از این پلتفرم نیازی به داشتن هدست واقعیت مجازی نیست و حتی می‌توان بدون داشتن رمز ارز، به عنوان مهمان وارد دنیای مجازی آن شد.

در این بازی، بازیکنان قطعات زمین را خریداری کرده و روی آن‌ها کار می‌کنند. ابزار موجود در دیسنترالند به مردم اجازه می‌دهد تا فضاها و آثار هنری بسازند. آن‌ها نیز همه چیز را از سیاهچال‌های قرون وسطی گرفته تا کازینو و بار ساخته‌اند. علاوه بر این، در دنیای دیسنترالند چیزهایی مانند مهمانی، بازی‌های پوکر و نمایشگاه هم وجود دارند. دیسنترالند در اواخر اکتبر ۲۰۲۱ یک فستیوال موسیقی چند روزه برگزار کرد که هنرمندانی مانند ددماوس (Deadmau5) و پارس هیلتون (Paris Hilton) در آن حضور داشتند.

سندباکس  (SAND)  

سومین مورد از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس سندباکس (Sandbox) نام دارد که درست مانند دیسنترالند به بازیکنان اجازه می‌دهد قطعه‌ای زمین خریداری کرده و تجربه‌های گیمینگ خاص ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند. البته این بازی هنوز دنیای مجازی خود را به صورت کامل در اختیار عموم قرار نداده است.

سندباکس امکانات شخصی سازی بیشتری در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و تمرکز بیشتری روی تولید NFT دارد. کاربران می‌توانند از طریق این پلتفرم بازی‌ها و ان اف تی‌های خاص بسازند و با آن‌ها بازی یا معامله کنند. سندباکس در چند ماه گذشته با برندهای بزرگی مانند اپن سی (OpenSea)، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) و واکینگ دد (The Walking Dead) قرارداد بسته و یک دوره جمع آوری سرمایه را هم با دریافت ۹۳ میلیون دلار به پایان رسانده است.

انجین کوین  (ENJ)  

در بالا به توکن های ان اف تی یا همان توکن‌های غیر مثلی اشاره کردیم. این توکن‌ها دارایی‌های دیجیتالی خاصی هستند که روی بلاک چین ذخیره می‌شوند و یکی از دلایل اصلی محبوبیت ناگهانی بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی و دنیای‌هایی مانند دیسنترالند و سندباکس محسوب می‌شوند. با NFT می‌توان مالک آیتم‌هایی شد که در یک بازی از طریق معامله یا دریافت پاداش به دست می‌آیند. سپس می‌توان توکن‌های ان اف تی مربوط به این آیتم‌ها را در دنیای واقعی معامله کرد یا به فروش رساند.

پلتفرم انجین (Enjin) به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های غیر مثلی خود را بسازند و مدیریت کنند. در انجین، چندین پلتفرم گیمینگ مختلف با یکدیگر ادغام می‌شوند و در نتیجه بازیکنان می‌توانند از یک آیتم در چند بازی مختلف استفاده کنند، یا آن را در بازار به فروش برسانند. در گذشته اگر در یک بازی آیتمی مانند شمشیر خریداری می‌کردید و فعالیت آن بازی متوقف می‌شد یا خودتان آن را کنار می‌گذاشتید، آن آیتم برای همیشه از دست می‌رفت. اما پلتفرم انجین به شما اجازه می‌دهد تا مالکیت آیتم‌های خریداری شده را در هر شرایطی در اختیار داشته باشید. به همین دلیل می‌توان گفت که توکن بومی این پلتفرم یعنی انجین کوین (Enjin Coin) یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس برای سرمایه گذاری است.

گالا گیمز (GALA)    

گالا گیمز می‌خواهد در دنیای گیم کنترل را به دست بازیکنان برگرداند تا آن‌ها تجربه متفاوتی داشته باشند و بتوانند کنترل تمام دارایی‌های درون بازی خود را به دست بگیرند و مالک حقیقی آن‌ها شوند. گالا گیمز خود یک بازی یا دنیای مجازی متاورس نیست، اما بستری فوق‌العاده برای ساخت بهترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال متاورس محسوب می‌شود. تا امروز نیز متاورس‌های جذابی روی آن ساخته شده‌اند. بعد از داغ شدن بحث Metaverse گالا گیمز یکی از ارزهای دیجیتال بود که رشد زیادی را تجربه کرد.

در پروژه های بازی متاورس ساخته شده روی گالا گیمز به لطف بهره بردن از توکن‌های غیر مثلی بازیکنان مالکیت واقعی آیتم‌های خود درون بازی را دارند. از طرفی می‌دانیم یک بازی متاورس می‌تواند شامل ارزهای دیجیتال اختصاصی متعددی علاوه بر بی‌شمار توکن غیر قابل تعویض متعلق به کاربران باشد. به عنوان مثال دو ارز دیجیتال اختصاصی AXS و SLP در بازی اکسی اینفینیتی را در نظر بگیرید. در بازی های ساخته شده روی Gala Games نیز می‌توان مشابه آن‌ها را داشت. تا امروز چند بازی معروف روی این پلتفرم ساخته شده است. به عنوان نمونه باید به Town Star  و Fortified اشاره کرد.

رندر توکن  (RNDR)  

آخرین موردی که در میان بهترین ارزهای دیجیتال متاورس به آن خواهیم پرداخت، رندر توکن (Render Token) نام دارد. یکی دیگر از جنبه‌های متاورس به شرکت‌هایی مربوط می‌شود که به تولید محتواهای سه بعدی و واقعیت افزوده (AR) می‌پردازند. پلتفرم رندر (Render) با ساختار غیر متمرکزی که دارد، از بخشی از قدرت پردازشی رایانه‌هایی که تحت شرایط دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند، برای رندر محتوای دیجیتالی استفاده می‌کند.

بنابراین تولید کنندگان محتوای دیجیتالی دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای جمع آوری قطعات رایانه‌ای گران قیمت نیستند و اعضای شبکه رندر هم در ازای فعالیت خود پاداش دریافت می‌کنند. این پلتفرم  علاوه بر مقیاس پذیر بودن، با محیط زیست هم سازگار است و به مردم اجازه می‌دهد تا محتواهای سه بعدی مقرون به صرفه ایجاد کنند.

آلین Alien Worlds

Alien Worlds یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاک‌ چین WAX است. با انجام این بازی شما می‌توانید به کسب درآمد بپردازید یا توکن‌های NFT به دست بیاورید. وظیفه شما در این بازی استخراج ارز تریلیوم با استفاده از ابزارهای مختلفی است که به‌صورت NFT خریداری می‌شوند. شما می‌توانید یک سیاره را انتخاب کنید و روی آن به استخراج ارز دیجیتال متاورس تریلیوم (TLM) بپردازید. در ابتدای بازی یک بیل به‌صورت رایگان در اختیار تمامی بازیکن‌ها قرار می‌گیرد، اما این بیل توان بسیار کمی دارد و شما می‌توانید با خرید ابزارهای بهتر، درآمد خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید.

یکی از جنبه‌های اختصاصی این بازی این است که می‌توانید داخل بازی زمین بخرید و از بقیه در ازای اجازه استخراج داخل زمین خودتان پول بگیرید. در زمان نوشتن این مقاله ارزان‌ترین زمین موجود در این بازی ۱۵۵۵۰ WAX یا حدوداً ۸ هزار دلار ارزش دارد.

Alien Worlds به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاکچین آینده بسیار روشنی در سال ۲۰۲۲ دارد. تیم این بازی به صورت مستمر در حال به روزرسانی و بهبود آن است و به همین خاطر روز به روز کاربرانی بیشتری جذب خواهد کرد.

حتی برای سرمایه گذاری روی بهترین ارزهای دیجیتال متاورس هم احتیاط کنید 

در سال ۲۰۰۳ یک دنیای مجازی آنلاین به نام سکند لایف (Second Life) محبوب شده بود که امروز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد، ولی افراد کمی از آن اطلاع دارند. قبل از فیس بوک هم تعداد زیادی شبکه‌های اجتماعی وجود داشتند که هیچ کدام به شرکت‌های چند میلیارد دلاری تبدیل نشدند. بنابراین این احتمال وجود دارد که تازه‌ترین موج دنیای‌های مجازی و اپلکیشن‌های دنیاسازی، در میان شرکت‌هایی که در آینده دراز مدت باقی می‌مانند، نباشند.

کاربران ممکن است تحت تاثیر سر و صداهای بازار قرار بگیرند و توکن‌های متاورس را به دلیل رشدهای هفتگی و هم چنین به دلیل اعتماد کلی به مفهوم متاورس خریداری کنند. اما رمز ارزها هم‌چنان جزو سرمایه گذاری‌های پر ریسک هستند و سرمایه گذاری کردن مقداری که توانایی از دست دادنش را ندارید، هرگز کار عاقلانه‌ای نخواهد بود؛ به ویژه در مواقعی که سرمایه گذاری مدنظرتان به رمز ارزهای داغی مربوط می‌شود که احتمال این که قیمتشان توسط سفته بازها پامپ شده باشد، وجود دارد.

بنابراین به همه کاربران توصیه می‌کنیم که قبل از سرمایه گذاری تحقیقات گسترده خودشان را انجام دهند و زمان کافی برای درک این دنیاهای مجازی صرف کنند. شما همیشه باید از ریسک‌های احتمالی مطلع باشید و با توجه به تحولات جدید دنیای فناوری، و نقش احتمالی بهترین متاورس‌های ارز دیجیتال در پروژه‌های در حال توسعه شرکت‌هایی مانند متا (Meta)، سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

بعضی از توکن‌های متاورس روی اکوسیستم‌هایی مانند اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) ساخه شده‌اند. بنابراین همزمان با رشد متاورس‌های آنان، این اکوسیستم‌ها نیز محبوب‌تر می‌شوند. یک راه سرمایه گذاری نسبتا امن‌تر این است که مقداری از این توکن‌های بزرگتر و شناخته شده‌تر را خریداری کنید. اما در نهایت چنین انتخابی به استراتژی سرمایه گذاری شخصی شما و تحملی که برای ریسک دارید، بستگی خواهد داشت.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *