09150566946

مزایا و معایب استفاده از MACD

در ادامه پست قبل بخوانید…

مزایا و معایب استفاده از MACD

هر روش تفسیر MACD معایب خاص خود را دارد. زمانی که MACD از خط صفر عبور می کند و بالای آن می رود، به طور کلی قیمت بسیار بالاتر از کف است. وقتی MACD از روی خط صفر عبور می کند و به زیر آن می رود، معمولاً به این معنی است که سقف قیمت پیش از این رخ داده است. سطح صفر MACD یک اندیکاتور تاخیری است، به این معنی که اندیکاتور پس از آنکه قیمت تغییر جهت داد سیگنال می دهد. زمانی که MACD به سطح اشباع خرید می رسد، احتمالاً قیمت به مدت طولانی در یک روند صعودی باقی خواهد ماند. هنگامی که MACD به سطح اشباع فروش می رسد، ممکن است روند نزولی به مدت زمان بیشتری ادامه یابد. اگر صبر کنید تا MACD برای بار دوم به منطقه اشباع خرید یا فروش رود و به نوعی برای خود سقف دوقلو تشکیل دهد، در این حالت می توان آن را به چشم تکنیکی برای پوشاندن معایب MACD دید. از طرف دیگر، همچون مثال زیر، شما فقط می توانید در جهت روند بلندمدت معامله کنید.

 

macdd - مزایا و معایب استفاده از MACD

 

یک استراتژی معاملاتی با استفاده از MACD برای پیدا کردن یک روند

 

پیدا کردن روند شاید یکی از مهم ترین وظایفی باشد که هر معامله گر تکنیکال باید بتواند آن را انجام دهد، و گرچه این فرآیند ممکن است چالش برانگیز باشد، اما MACD می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. با استفاده از MACD، سه گام برای پیدا کردن و سوار شدن روی یک روند وجود دارد:

  • جهت روند را مشخص کنید.
  • از کراس MACD برای پیدا کردن فرصت های معاملاتی در جهت روند استفاده کنید.
  • برای مدیریت ریسک، از خط صفر MACD استفاده کنید.

 

جهت روند را مشخص کنید.

 

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ابزاری است که معامله گران می توانند از آن برای تشخیص روند استفاده کنند. اگر معامله‌گری بخواهد پوزیشنی بگیرد، شاید به نمودار قیمت با میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نگاه کند تا ببیند آیا قیمت‌ها پی در پی بالاتر از بازه قیمتی معمول قرار می گیرند یا خیر. نمودار EUR/USD در مثال زیر یک روند صعودی قوی را نشان می دهد، که گواه آن وجود قیمت ها به طور مداوم بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است. هنگامی که چنین چیزی اتفاق می افتد، خریدار می تواند به مرحله دوم، که همان تعیین نقاط ورودی احتمالی است، رود.

 

از کراس MACD برای پیدا کردن فرصت های معاملاتی در جهت روند استفاده کنید.

 

پس از شکل گیری گرایش معاملاتی، معامله گران شروع به جستجوی سیگنال های خرید در جهت روند فعلی خواهند کرد. هنگامی که قیمت بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در نمودار بالا باشد، از کراس MACD می توان به عنوان یک سیگنال ورودی احتمالی استفاده کرد. همانطور که در نمودار نشان داده شده است، معامله گر می تواند در اولین کراس MACD نشان داده شده، به دنبال ورود به پوزیشن خرید باشد. خط MACD (خط آبی) در این لحظه بالای خط سیگنال (خط قرمز) قرار دارد، در حالی که قیمت همچنان بالاتر از MA 200 روزه است.

 

برای مدیریت ریسک، از خط صفر MACD استفاده کنید.

 

هنگام معامله روندها، حتما به خاطر داشته باشید که آنها در نهایت خاتمه خواهند یافت. هنگامی که یک کراس نزولی در یک روند صعودی، همچون در EUR/USD رخ می دهد، می تواند نشان دهنده این باشد که قدرت روند صعودی در حال کاهش است و شاید جهت روند در حال عوض شدن باشد. یک معامله گر با یک پوزیشن خرید در این لحظه شاید به فکر خروج باشد، اما ممکن است چنین چیزی فقط یک مکث موقت باشد. آنها اختیار این را دارند که در این لحظه از معامله خود خارج شوند.

 

نتیجه گیری معامله با استفاده از مکدی:

 

یکی از رایج‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال MACD می باشد. دو میانگین متحرک و یک هیستوگرام در ساختن آن استفاده می شود. هنگامی که دو میانگین متحرک به هم نزدیک می شوند، به آنها “همگرا” و هنگامی که از هم دور می شوند می شوند، “واگرا” می گویند. در هیستوگرام، اختلاف بین خطوط نشان داده شده است. کراس خطوط، برگشت هیستوگرام، و کراس خط صفر سه تاکتیک اصلی در استفاده از MACD هستند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *