09150566946

معرفی کتاب امواج الیوت پیشرفته

0033538 - معرفی کتاب امواج الیوت پیشرفته

سخن مولف:

قصدم از نگارش اثر ذیل اولاً تبیین موج شماری براساس نظریه امواج الیوت بوده و ثانیاً تفکیک موج شماری به روش الیوت در بازار بورس ایران از بازارهای موازی مانند فارکس بوده است. متأسفانه در بسیاری از تحلیل ها و آثار مشابه در بازار کتاب دیده شده متنی که مربوط به بازار سهام فلان کشور بوده فقط ترجمه شده و عکسهایی از بورس ایران به آن ضمیمه شده است و یا اینکه قوانینی که منحصراً مربوط به بازار فارکس بوده است را با تعمیمی به بورس ایران وصل کرده‌اند که کاملاً اشتباه بوده و نتایجی غیر قابل توجیه و مأیوس‌کننده برای معامله‌گران بازار بورس کشور دربر خواهد داشت. دلیل این مدعا این است که تفاوت عظیمی بین بازار بورس ایران و بازارهای مشابه و یا فارکس و آپشن وسی اف دی و امثالهم موجود است و آن

● داشتن محدودیت نوسان قیمت
● تفاوت قیمت پایانی با قیمت آخرین معامله
● حجم معاملات کم
● قدرت تفکیک حجم فروشنده و خریداردر برخی بازارها
● تفاوت در ساعات معاملات وتعطیلات بازارها

و از همه مهمتر تفاوتهای بنیادی اقتصاد ایران و اقتصادهای دیگر و البته تفاوت در نهادهای اقتصادی ناظر بر سایر بورسها و در آخر نهادهای ناظر اقتصادی بین‌المللی می‌باشد.

به عنوان مثال می‌دانیم از نظر علم تکنیکال قیمت پایانی، اولین قیمت احتمالی فردا می‌باشد؛ چرا که می‌تواند بین %۵ مثبت و %۵ منفی آن ، اولین قیمت یا Open کندل فردا باشد، ولی قیمت آخرین معامله اینچنین مشکلی ندارد و تثبیت شده بر روی نمودار بوده و Close کندل فعلی یا امروز می‌باشد. لذا با داشتن این تفاوت‌ها نمی‌توان تحلیل تکنیکال فارکسی را در بورس ایران تعمیم داد. گذشته از مسائل فوق الذکر وجود حقوقی هایی با دستی باز در انواع معامله، خود تأکیدی دیگر بر تفاوت‌های بالقوه بورس وطنی با بورسهای خارجی است. اما همه این دلایل را نمی‌توان مورد استناد قرار داده و گفت که امواج بر دو نوعند یا الیوتی هستند و یا غیر الیوتی! که کاملا محل ایراد است.

با این اوصاف بر آن شدم که قوانین را یکی یکی و با ارائه مثالهای جامع از هر دو بازار و تأکید بر تفاوتهای آنها بررسی نمایم. قطعاً خواننده این اثر باید جزئیاتی را راجع به الگوهای شمعی و فیبوناچی‌ها و الگوهای کلاسیک و هارمونیک که در جلدهای قبلی ارائه شده است بداند و اینجانب آنها را دانسته فرض کرده و فقط به قوانین و مثالها و تفاوتها می‌پردازم.

فهرست مطالب

● مقدمه
● تئوری امواج الیوت
● سیکل کامل (موج کامل)
● موج شماری
● تعداد امواج در هر سیکل کامل
● انواع سیکلهای کامل
● سیکل‌های تودرتو
● قوانین حاکم بر امواج
● روند هارمونیک یا ترمینال
● فیبوناچی‌ وکاربردهای آن
● انواع فیبوناچی قیمت شامل (Internal Retracement،Retracement،Projection،Expansion،Extension)
● انواع  Main PRZ و روشهای ماینر – بوردون و مارشال
● انواع PRZ فیبوناچی های Prj  و Exp
● انواع PRZ های همگرایی
● کشیدگی ها و PRZ های آن
● کوتاه شدگی
● کشیدگی دوگانه

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *