09150566946

اصطلاحات فارکس سطح معاملاتی(قسمت دوم)

download 4 - اصطلاحات فارکس سطح معاملاتی(قسمت دوم)

Inflation

به فارسی : تورم

توضیح : نرخ افزایش قیمت کالاها و خدمات در اقتصاد ملی/دولتی.

اطلاعات بیشتر : نرخ تورم می تواند جفت ارز فارکس و سایر دارایی های معامله شده را با کاهش یا افزایش ارزش آنها تحت تأثیر قرار دهد.

Interest Rates

به فارسی : نرخ بهره

توضیح : نرخی که بانک یا ارائه دهنده وام بعنوان بهره برای وام دادن پول از قرض گیرنده دریافت میکند.

اطلاعات بیشتر : به طور کلی، بانک های مرکزی سطوح نرخ های بهره را کنترل می کنند که برای قدرت یا ضعف یک ارز بسیار مهم است. نرخ‌های بهره می‌توانند بر ارزش ارزها تأثیر بگذارند، به‌عنوان مثال، دلار آمریکا به دلیل افزایش نرخ‌های بهره و کاهش عرضه توسط فدرال رزرو تمایل به افزایش دارد. بنابراین، معامله گران فارکس باید از نحوه تعیین نرخ بهره هر کشور در هنگام معامله یک جفت ارز خاص آگاه باشند، زیرا هر ارز دارای نرخ های بهره متفاوتی است که توسط بانک های مرکزی مختلف تعیین می شود.

CPI

به فارسی : شاخص قیمت مصرف کننده

توضیح : تغییر کلی قیمت مصرف کننده را در طول زمان بر اساس یک سبد کالا و خدمات نشان می دهد.

اطلاعات بیشتر : CPI یک شاخص اقتصادی مهم است که به طور منظم توسط اقتصادهای بزرگ منتشر می شود تا نگاهی اجمالی به رشد فعلی و سطوح تورم داشته باشد.

PMI

به فارسی : شاخص مدیران خرید ، شامخ

توضیح :  شاخصی از قدرت نسبی صنعت تولید و خدمات است.

اطلاعات بیشتر : شاخص PMI برای تقسیم‌بندی شرایط بازار به دسته‌های افزایشی، کاهشی یا پایدار استفاده می‌شود، بنابراین منعکس کننده نوسانات حال و آینده است.

نتیجه گیری

همانگونه که ملاحظه کردید، اصطلاحات تکنیکی زیادی در بازار فارکس وجود دارد که برای یادگیری فارکس و معامله کردن به آنها نیاز دارید.

یادگیری اصطلاحات فارکس برای تمام تریدرها الزامی است و بدون دانستن آنها نمی توانند نظرات خود را به درستی بیان کنند و در مقابل نمی توانند نظر دیگران را در مورد بازار به درستی درک کنند.

 

اگر در یک انجمن فارکس با اصطلاح یا کلمه ای مواجه شدید که از آن اطلاع نداشتید حتما سئوال کنید، زیرا احمقانه ترین سئوال، سئوالی است که پرسیده نشود. همچنین اگر با اصطلاحات فارکس دیگری مواجه شدید که از آن اطلاع ندارید، در پایین همین پست در قسمت نظرات آن را سئوال کنید تا در همان قسمت برای شما توضیح دهیم و دیگران نیز از آن استفاده نمایند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *