09150566946

بازار فارکس برای سرمایه گذاری بهتر است یا ارز های دیجیتال ؟

بازار فارکس برای سرمایه گذاری بهتر است یا ارز های دیجیتال ؟

بازار فارکس (forex) قدیمی ترین بازاربرای تبادل و معامله‌گری ارز است که در طول روز، معاملات بسیار گسترده‌ای در آن شکل می‌گیرد و به‌عنوان مرجع سرمایه‌گذاری بسیاری از افراد دنیاست.

در این بازار، مواردی مانند طلا، نفت، ارزها و سهام‌ها , شاخص های  کشور آمریکا خریدوفروش می‌شود و معمولاً کاربران با هر ارزی می‌توانند معاملات خود را انجام بدهند. یعنی تفاوتی ندارد که واحد پول شما چیست. یورو، دلار، ین، پوند و هر پول دیگری در بازار فارکس می‌تواند رد و بدل شود. در صورتی که برای خرید ارز دیجیتال در بازار ارز دیجیتال، نمی‌توانید از هر واحد پولی استفاده کنید.

اگر بخواهید فعالیت خود را در بازار فارکس شروع کنید، باید یک سری اقدامات به دلیل تحریم‌های فعلی انجام دهید. اولین موردی که برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس موردنیاز است، یک صرافی خواهد بود. معمولاً فرآیند ثبت‌نام در بروکر یا کارگزاری بسیار ساده است و فقط در ثبت نام صرافی ها کمی سختی دارد، اما بعد از انجام این مراحل می‌توانید وارد بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا شوید.

نواسانات بازار فارکس

در بازار مالی فارکس نوسانات خوبی را نسبت به بازار ارزهای دیجیتال تجربه می‌کند. همین مورد می‌تواند یک ویژگی مثبت یا ویژگی منفی باشد. زیرا سودی که از خریدوفروش به دست می‌آید می تواند چشم‌گیر باشد ، اما در صورتی که سرمایه‌ی گسترده‌ای داشته باشید، می‌توانید سود بیشتری به دست آورید.

رقابت در بازار فارکس

معامله گران بازار های ارز دیجیتال نیازی به رقابت با یکدیگر ندارند. اما در بازار فارکس معامله گران با یکدیگر و سایر شرکت ها و بنگاه های خصوصی رقابت سرسختی با هم دارد. 

سپرده گذاری و برداشت از حساب

گذاشتن پول در صرافی ‌های ارز دیجیتال به عنوان سپرده مالی دردسرهایی دارد. به عنوان مثال برای نگهداری سپرده در بایننس امکان ذخیره دلار و یا یورو نیست و لازم است از رمزارز استفاده شود. بنابراین شما باید بتوانید ابتدا مقداری رمزارز بخرید و سپس آن را سپرده کنید. و چون شرکت های خصوصی هستند می توانند با ایرانیان کار نکنند .
در کارگزاری ها و بروکرها گذاشتن سپرده در حساب و یا برداشت از آن، به طور معمول به شکل دلار یا یورو انجام پذیر است. بنابراین برعکس صرافی‌ها انجام فعالیت های واریز و برداشت با ارز دیجیتال نیست. شاید اگر جستجو کنید بتوانید بروکرهایی که ارزهای دیجیتال را می پذیرند، پیدا کنید.

ثبت نام در کارگزاری آلپاری

ویژگی‌های بازار تبادل ارز فارکس

  1. امکان معامله در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه روز
  2. امکان معامله در هر دو جهت بازار (امکان سود در افزایش یا کاهش قیمت)
  3. استفاده از اعتبار اهرمی (Leverage) به منظور افزایش قدرت خرید.
  4. امکان تعیین حد سود و ضرر و انجام معاملات سفارشی در غیاب شخص.
  5. هزینه بسیار کم برای انجام معاملات.
  6. نقد شوندگی بسیار بالا (هر لحظه که تصمیم بگیرید می‌توانید بخرید یا بفروشید)
  7. دسترسی آسان و سریع
  8. فرصت‌های بی‌شمار معاملاتی
  9. انعطاف‌پذیری بالا (از نظر زمان حضور در بازار، به‌کارگیری استراتژی معاملاتی متنوع، تعداد و حجم معاملات و…)
  10. عدم نیاز به پرداخت مالیات، عوارض یا حتی بهره بابت اعتباراتی که به سرمایه شخص داده می‌شود.
  11. بدون محدودیت جنسیتی یا فیزیک بدنی و با شرایط سنی هجده سال به بالا و با حداقل سرمایه.
  12. حداقل درگیری در پیچیدگی‌های قوانین دولتی.
  13. کمیسیون معاملاتی صفر.
  14. امکان معامله از هر نقطه دنیا.
  15. امکان استفاده رایگان از حساب آزمایشی.

بازار ارزهای دیجیتال از نوسانات زیادی برخوردار است، در حالی که بازار مالی فارکس دارای نوسانات متعادلتری است. چون تفاوت نرخ خرید و فروش کم است. بنابراین سود متعادل تری از معاملات فارکس نصیب معامله گران می شود ولی از آنجا که نقدینگی در بازار فارکس زیاد است، دستیابی به سود نسبتا آسان است.

در بازار فارکس جفت ارزهای زیادی برای معامله وجود دارد و به همین خاطر گردش مالی بالایی در این بازار مشاهده می شود. در بازار فارکس حتی ارزهای کم اهمیت نیز از حجم معاملات بالایی برخوردارند.

از آنجا که حجم نقدینگی در فارکس بالاست، بنابراین انجام معاملات بزرگ بر بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت تاثیر زیادی ندارد. در حالی که در معاملات کریپتوکارنسی، حجم بالای معاملات تاثیر زیادی بر قیمت ها دارند.

کارمزدهایی که برای معاملات ارز دیجیتال دریافت می شود نسبت به حق العمل های بروکرهای فارکس بسیار بیشتر است. از آنجا که در معاملات رمزارزها واسطه وجود دارد، نیاز به پرداخت هزینه هایی برای کارمزد معاملات است.

نوسانات بازار رمزارز بسیار زیاد و غیرقابل پیش بینی است، به طوریکه می بینیم در همان صبحی که حجم خرید بالاست، ممکن است حجم فروش در عصر نیز بسیار بالا باشد.

 

» برای ترید کردن VPS بهتر است یا VPN ؟

» پذیره نویسی در شرکت های سهامی چیست ؟

» اساسنامه شرکت چیست ؟

» اوراق مشارکت و اوراق قرضه چیست ؟

» مجمع عمومی موسس چیست؟

» بورس اوراق بهادار تهران

» سهام جایزه چیست و چگونه توزیع و فروخته می شود ؟

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *