09150566946

تولید انواع سس

2021 09 20 3 - تولید انواع سس

• سس‌ها نقش مهمی در تهیه غذاهای کشورهای مختلف دارند. به عنوان مثال در انگلستان، سس گوشت، نوعی سس سنتی محسوب می‌شود که معمولاً همراه با گوشت کباب شده مصرف می‌شود. به طور کلی سس را ممکن است به صورت رقیق یا غلیظ تهیه کنند. سس رقیق، معمولاً همان روغن، سرکه یا آب‌لیمو به علاوه کمی نمک و فلفل است که به آن، سس ساده نیز می‌گویند. در سس غلیظ از موادی مانند رب گوجه فرنگی یا رب های دیگر، آرد گندم، آرد ذرت یا نشاسته و زرده تخم مرغ جهت غلظت سس استفاده می‌شود.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۵۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۱۱۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۳٫۵ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۸ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۲ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۵ سال

مزایا:

-بازار صادراتی نسبتا مناسب

-مصرفی بودن محصول

-برخورداری صنعت تولید سس از سابقه طولانی

-امکان تولید با کیفیت بالا و قابلیت رقابت

معایب:

-مشکلات تامین مواد اولیه داخلی

-نوسانات قیمت مواد اولیه صادراتی 

-رقابت زیاد در بازار هدف

-شناخت اندک از بازار جهانی

• تولید سس در ایران از سال ۱۳۴۸ توسط اقای بیژن مهاجرین آغاز گردید.مهاجرین تولید این چاشنی را در کشور، با راه‌اندازی کارخانه دیاموند به مرحله اجرا گذاشت.کار در ابتدا با یک همزن و یک کارتن روغن در زیرزمین منزل شروع شد و برای نخستین مرتبه در ایران سس مایونز به بازار آمد.امروزه سس یکی از چاشنی های جدا نشدنی از سفره ایرانی ها محسوب میشود و روند مصرف رو به بالایی را داراست.

• تقریبا کارخانه های تولید سس اکثرمواد اولیه را از داخل تامین می کند؛ زیرا سهم قابل توجهی از مواد اولیه روغن است که از کارخانه های داخلی تهیه می شود،به این ترتیب باید گفت ۷۰ درصد مواد اولیه داخلی است. البته در داخل هم برای تامین مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد، به عنوان مثال کارخانه های تصفیه روغن، روغن زیادی برای مصرف صنعت ندارند و تامین آن بسیار مشکل شده است. افزایش قیمت یا کم شدن تولید گوجه در کشور نیز موضوعات دیگری هستند که همگی باعث شده تا مشکلات در تامین مواد اولیه داخلی نیز افزایش یابد.

• متاسفانه امسال به دلیل کرونا خیلی از کشورها ورود کامیون و مواد را ابتدا ممنوع کرده بودند و مرزها بسته‌شده بود، اما با باز شدن مرزها شرایط هم ویژه شده و مانند گذشته نیست. موضوع دیگر آنکه با توجه به این شرایط مشتری های خارجی محصولات ویژه‌ای را خواهان هستند که تولید آنها به‌آسانی صورت نمی‌گیرد، زیرا مواد اولیه ویژه برای این تولید در اختیار نیست. بخش دیگر چالش‌های تولید سس داخلی هستند که به دلیل نوسانات مرکز توسعه صادرات است که بخشنامه‌های مختلفی را در حوزه صادرات تصویب و ابلاغ می‌کنند و حتی به تولیدکننده اطلاع نمی‌دهند و بارها پیش ‌آمده کامیون در گمرک است، اما صادرات آن ممنوع شده است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *