09150566946

تولید میوه خشک

2021 10 26 1 - تولید میوه خشک

• میوه خشک به میوه‌هایی گفته می‌شود که قسمت خوراکی آن پس از رسیدن به گونه طبیعی رطوبت فراوانی دارد و بخش اعظم این رطوبت با خشک کردن به شیوه‌های گوناگون برای افزایش عمر نگهداری یا کاربردهای دیگر، از میوه‌ها گرفته می‌شود. خشک کردن میوه جات یکی از روش‌های جلوگیری از فساد میکروبی آنهاست. در این روش در اثر کاهش میزان رطوبت، امکان فساد میکروبی بسیار کم می‌شود و سرعت دیگر واکنش‌های مضر نیز به مقدار قابل توجهی کم می‌شود.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۲۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنای تولبد: ۶۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۶۰۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۳۵ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۱ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۵ سال

مزیت و نقاط قوت:

-بازار صادراتی مناسب

-قیمت ۴ برابری میوه خشک نسبت به میوه تازه

-شرایط مناسب کشور برای کشت و تولید انواع میوه

موانع و مشکلات:

-ثبات نداشتن قیمت میوه تازه

-وارداتی بودن برخی میوه ها

-عدم رعایت استاندارد های جهانی

• نوسانات دلار تاثیر بسیار نامطلوبی بر صنعت میوه خشک دارد. قیمت میوه‌های خارجی مانند آناناس کمپوتی، موز و انبه که برای خشک کردن به آنها نیازمندیم با بالارفتن نرخ دلار بالا می‌رود، ولی با پایین آمدن آن تغییری نمی‌کند. امنیتی در بازار میوه وجود ندارد و نوسانات ارزی، بازار خرید میوه‌ها به‌خصوص میوه‌های خارجی را آشفته کرده است.

• میوه خشک نسبت به میوه ی طبیعی دارای قیمتی حدودا چهار برابر بوده و از نظر اقتصادی بسیار قابل ارزش است. البته باید بسته بندی محصول کاملا بهداشتی باشد. با توجه به اهمیت میوه خشک به عنوان میان وعده، ارزش اقتصادی آن بیشتر می شود. این میوه های خشک دارای تمامی ویتامین ها به صورت حفظ شده هستند.طبق آمار رسمی گمرک ایران کشورهای امارات، کویت، ترکیه، عراق، هند، پاکستان، سوریه، روسیه و افغانستان بهترین بازار برای صادرات میوه خشک را در اختیار دارند.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *