09150566946

تحلیل بنیادی،تکنیکال یا ذهنی؟ قسمت ۲۶

در ادامه قسمت قبل بخوانید….

 

1 2QJ0Tm2L0rE66 evTk9 lA - تحلیل بنیادی،تکنیکال یا ذهنی؟ قسمت ۲۶

 

اگر بازار از گروهی از افراد تشکیل شده است که هدف شان کسب پول از یکدیگر است پس مسئولیت آن در قبال هر معامله چیست؟هیچ. در واقع بازار هیچ مسئولیتی ندارد.اگر بازار را مقصر قلمداد می کنید یا احساس می کنید که به شما خیانت شده است  بدانید که چیزی از بازار نمی دانید.بازار به شما بدهکار نیست و اصلا برایش مهم نیست که شما چقدر تلاش می کنید.

اگر سعی دارید که قالب های اجتماعی را در مورد بازار هم به کار ببرید و از بازار توقع داشته باشید که امیدها و آرزوهای شما را تحقق بخشد، بدانید که در اشتباه هستید.وقتی این اتفاق نمی افتد شما ناامید ،خشمگین و مستاصل می شوید.

قبول مسئولیت یعنی با تمام وجود بپذیرید و تصدیق کنید این شما هستید_نه بازار _که مسئول تمام شکست ها و موفقیت های خود هستید.فرض کنیم هدف بازار این است که تمام پول شما را بگیرد،اما در نظر داشته باشید که بازار در عین حال موقعیت های بسیاری را برای شما فراهم می کند که بتوانید پول به دست بیاورید.حرکت قیمت ها در نتیجه عملکرد افراد شرکت کننده در بازار است.بازار همچنین اطلاعاتی تولید میکند و ورود و خروج به آن کاملا آسان است.

از دیدگاه یک شخص حرکت قیمت ها ،اطلاعات و توانایی ورود و خروج به بازار نمایانگر موقعیت هایی هستند که آنها را می بیند ،تشخیص میدهد و با توجه به آنها عمل می کند.در طول لحظاتی که بازار باز است ،شما توانایی ورود به یک معامله ،یا چند معامله و خروج از آنها را دارید.می توانید با سود گرفتن از این موقعیت ها ثروتمند شوید یا حداقل از ضررهای خود بکاهید.اجازه بدهید یک سوال بپرسم آیا شما در قبال برآورده شدن امیدها و آرزوهای سایر معامله گران احساس مسئولیت می کنید؟البته که نمی کنید.حتی پرسیدن این سوال هم بسیار مسخره به نظر می رسد.با این وجود وقتی شما بازار را مقصر قلمداد می کنید و احساس می کنید که به شما خیانت کرده است،به این معنی است که توقع دارید سایر معامله گران ،که برآیند معاملات آنها حرکت قیمتها را تعیین میکند، به نفع شما عمل کنند.پس بیاموزید که خودتان آنچه را می خواهید از بازار بدست بیاورید و از هیچ کس هیچ توقعی نداشته باشید اولین و مهم ترین گام در این فرآیند این است که بیاموزید به طور کامل و مطلق مسئولیت پذیر باشید.

قبول مسئولیت یعنی اعتقاد کامل به اینکه نتایجی که بدست می آورید حاصل عملکرد شخصی شماست.نتایج شما بر پایه تفسیر شما از اطلاعات بازار ،تصمیماتی که میگیرید و در نهایت عملی که انجام میدهید است.اگر ذره ای از قبول مسئولیت شانه خالی کنید با دو مشکل روانشناختی بزرگی که برای خود ایجاد می کنید ،مانع موفقیت خود می شوید.

اول اینکه یک رابطه خصمانه با بازار پیدا می کنید که شما را از«جریان لحظه اکنون» دور نگه می دارد.دوم اینکه به اشتباه فکر می کنید که مشکلات شما در معامله گری و عدم موفقیت تان در بازار با کسب مهارت بیشتر در تحلیل بازار حل می شود.

وقتی که مسئولیت معاملات خود را نپذیرید و از بازار توقع داشته باشید که به شما پول بدهد و یا از ضرر شما بکاهد،در واقع به راحتی می توانید در زمانی که بازار در جهت دلخواه شما پیش نمیرود ،آن را دشمن خود بدانید.آن گاه ضرر در معامله به راحتی همان احساسی را در شما ایجاد خواهد کرد که در کودکی وقتی چیزی را از شما می گرفتند،دچارش می شدید.

ادامه را در قسمت بعد بخوانید….

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *